Behandling af storkebid i ansigtet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.040 visninger
20 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juni 2022

Anonym trådstarter

Kære alle

Jeg er mor til den skønneste lille dreng på 3,5 mdr. Han blev født med flere storkebid: to større på bagsiden af hovedet, (som allerede dækkes meget af hans store hårpragt), og et mellem øjnene.

Det mellem øjnene er også rimelig stort og mørkerødt i farven. Indtil videre er det ikke aftaget i styrke, og det er heller ikke sikkert, at det forsvinder af sig selv. 

Jeg har læst flere debattråde, hvor mødre beskriver storkebid hos deres egne børn, og hvor det debatteres, hvorvidt de forsvinder af sig selv eller ej - eller hvorvidt de vil have hjælp til at få fjernet storkebiddene hos deres børn. I den forbindelse nævnes ofte IPL-laser som en behandlingsmulighed, men de der skriver, har ikke selv erfaring med det.

Mit spørgsmål er: er der nogen herinde, der har konkret erfaring med laserbehandling af storkebid hos deres barn? Hvis ja, hvor blev behandlingen foretaget, hvordan foregik det og blev I henvist fra lægen? 

Min søn er helt perfekt, som han er, men som enhver mor bekymrer jeg mig nok om, hvad han kan møde af bemærkninger fra omverden, når han bliver lidt ældre. Derfor vil jeg gerne vide lidt om andres erfaringer, når/hvis det skulle blive aktuelt for os selv. 

mange tak på forhånd! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire

Jeg har ikke mes mit barn, men med mig selv.

Jeg havde et ret markant et i ansigtet, så fik laser for nogle år siden. Det er ikke forsvundet overhovedet, MEN det er blevet noget lysere i farven. Man kan stadig tydeligt se det, men før var det meget markant i mit ansigt og det er det ikke mere.

Anmeld Citér

6. juni 2022

Anonym

Min fætter på 70 har haft et stor et mellem øjnene hele sit liv og brugt sminke over al tid. Det er nu fjernet med lader - og ærligt .. det er først nu nårjeg læser din besked jeg kom i tanke om at det er væk. Det er ikke noget man lægger mærke til.

Anmeld Citér

6. juni 2022

Anonym trådstarter

Morfire skriver:

Jeg har ikke mes mit barn, men med mig selv.

Jeg havde et ret markant et i ansigtet, så fik laser for nogle år siden. Det er ikke forsvundet overhovedet, MEN det er blevet noget lysere i farven. Man kan stadig tydeligt se det, men før var det meget markant i mit ansigt og det er det ikke mere.

Nej, jeg kan også forstå, at man ikke skal forvente, at det forsvinder helt, men hvis bare det kunne reducere det lidt/gøre det mindre markant - det lyder til at være tilfældet hos dig  Tak for dit svar!

Anmeld Citér

6. juni 2022

Broo

Min søn har i nakken og et mellem øjnene der strækker sig fra halvdelen af næsen og op i panden.

Han er 9 mdr og det mellem øjnene er blevet markant lysere end det var da han blev født. det er 2 mdr siden jeg begyndte at se en forskel

Det i nakken er stadig meget rødt.

Anmeld Citér

6. juni 2022

Mrs.

Min søn har i nakken, da han blev født var det meget mørke rødt (sidder lige i hårgrænsen i nakken) han er 11 år nu, og det er så lyst at hvis man ikke ved at det er der, kan man ikke se det. 

Anmeld Citér

6. juni 2022

DagGry

Profilbillede for DagGry

Jeg ved intet om laserbehandling, men jeg vil virkelig råde dig til at se tiden an, for jeg kender flere, hvor virkelig kraftige storkebid er gået helt væk af sig selv. . Held og lykke med det. 

Anmeld Citér

6. juni 2022

Anonym trådstarter

Broo skriver:

Min søn har i nakken og et mellem øjnene der strækker sig fra halvdelen af næsen og op i panden.

Han er 9 mdr og det mellem øjnene er blevet markant lysere end det var da han blev født. det er 2 mdr siden jeg begyndte at se en forskel

Det i nakken er stadig meget rødt.

Dejligt at høre, at der er en chance for, at det begynder at aftage i tydelighed senere. Synes ellers man læser, at det gradvist skal blive mere og mere utydeligt lige fra fødslen af, men min søns er som sagt heller ikke begyndt at aftage endnu

Anmeld Citér

6. juni 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Min søn har i nakken, da han blev født var det meget mørke rødt (sidder lige i hårgrænsen i nakken) han er 11 år nu, og det er så lyst at hvis man ikke ved at det er der, kan man ikke se det. 

Synes ofte man hører at dem i nakken har tendens til at forblive røde, men altså ikke hos din søn ! Kan du huske, hvor længe der gik, før det begyndte at aftage i den røde farve? 

Anmeld Citér

6. juni 2022

Anonym trådstarter

DagGry skriver:

Jeg ved intet om laserbehandling, men jeg vil virkelig råde dig til at se tiden an, for jeg kender flere, hvor virkelig kraftige storkebid er gået helt væk af sig selv. . Held og lykke med det. 

Mange tak for din besked  Jeg vil helt sikkert også give det nogle år til at aftage selv, inden jeg går videre med noget. Tænker også, at det hele afhænger af, om min søn kommer hjem fra skole og er ked af mærket, fordi han er blevet drillet el. lign. 
Men det er egentlig også mest fordi jeg er i tvivl, om børn kan få behandling med laser eller om man skal være voksen ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.