Anonym skriver:
Tak for dit svar - jeg forsøger mig som regel også altid igen i freds tid, men oplever også en mand der blot bliver endnu mere frustreret.
Hvordan er I nået dertil, hvor I er nu, hvis i har gjort noget for det sammen eller hver især?
Jeg synes godt nok det er ekstremt svært fordi vi jo elsker hinanden, men jeg kan tage mig selv i at tænke, om vi mon var bedre stillet i forhold med nogle der var mere som os selv - og så alligevel er vores forskelligheder jo også ofte en styrke.
Altså jeg har jo en kæreste der ikke tror på parterapi. Jeg tror det kunne have hjulpet os virkelig meget, men det dur jo ikke hvis det kun er mig der synes det er en god ide. Egentlig så tror jeg at grunden til at det går bedre er, at vi er mindre pressede. Så det er ikke fordi vi har løst vores problemer, det er bare sjældnere vi har skænderier. Vi er nok meget gode til at kunne grine af os selv og minde hinanden om at det er en dum diskussion - når vi har overskud. Og så er vi begge blevet bevidste om at vores søn bliver påvirket når vi diskuterer, så det stopper også hurtig diskutionen.
Men jeg siger ofte til min kæreste at han skal stoppe med at give udtryk for at jeg er fjollet/forkert fordi jeg er mere emotionel. Så det kæmper jeg lidt med. Som sagt kan jeg ikke give noget fantastisk råd, for jeg føler stadig vi har en del at arbejde med.
Anmeld
Citér