Hvor er det sejt af jer begge at tage valget om at gå til parterapi. Det kræver meget mod at erkende, at man har brug for hjælp til at få sit forhold til at fungere.
Jeg bliver alligevel lidt bekymret af dit opslag. Hvis man har en indstilling om, at den anden skal “fikses” og liiige være lidt mindre følsom, liiige lidt mere dit eller dat, så har man tabt på forhånd. Man skal kunne give og tage i et forhold og ændre/udvikle sig og tage hensyn til ens partner, men det skal bør ikke være nødvendigt at ændre på sig selv og “den man er”.
Det kan være nødvendigt med ændring af vaner, nye måder at kommunikere eller at se tingene på. Altså en tilpasning af adfærd. Men du skal grundlæggende have en følelse af at være elsket og accepteret for den, du er inderst inde, især når det bliver svært.
Min mand og jeg er pt mest forældre. Nøj, hvor jeg savner ham. Jeg ser ham hver dag, men lige for tiden er vi mere forældre end kærester, og det er okay. For vi havde et godt fundament, som godt kan tåle lidt mindre kærestetid i en periode. Så det er virkelig vigtig, at at I får mærket efter og finder et godt fundament at stå på. For uanset hvad skal I fremover være gode forældre sammen, også hvis I går hvert til sit.
Til sidst vil jeg blot sige, at du har (formentlig) kun ét liv, og det er for kort til at bruge på at være ulykkelig eller sammen med én, der gør dig trist. Følg dit hjerte, men tag hjernen med dig, som der står på min kaffekop!
Anmeld
Citér