Andre med børn der ikke kan svare på spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2022

Anonym

Helt ærligt så lyder det som min datter på 3 år og 3 måneder. Hun er storslem for tiden. Hun ignorerer os meget, når vi snakker til hende, medmindre at vi fx spørger om hun vil have is. Hun har ok sprog, og indgår fint socialt i børnehaven. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2022

Anonym

Man må gerne stille lidt krav til sine børn i den alder, som mor til 5 kan jeg kun sige at det er helt normalt at de ikke svare hvis forældrene bare lader børnene ignorerer dem

i min søns klasse går en dreng som er enebarn, hans forældre stiller ingen krav til ham overhovedet, han skal ikke hjælpe til med noget i hjemmet, ikke engang bære sin egen skoletaske når han bliver afleveret/hentet. Drengen er 8 år og når man spørger ham om noget så svare han aldrig, selvom hans forældre står lige ved siden af, det er SÅ akavet og det gør at jeg desværre tænker at han er en uopdragen møgu…!

din er heldigvis ikke så stor at man har så mange forventninger endnu, men det er et godt tidspunkt at starte  du skriver at han har et udemærket ordforråd så det kan ikke være det. Jeg vil bare sige at man som forældre ikke skal finde sig i at blive ignoreret

Anmeld Citér

26. maj 2023

Trine

Profilbillede for Trine

LINK SLETTET AF MODERATOR 

www.naturligopdragelse.dk

Her får du hjælp når opdragelsen e r svær og du har børn der ikke hører efter, slår eller på anden vis ikke kan samarbejde!

Anmeld Citér

26. maj 2023

Anonym

Autistiske træk ligefrem fordi en treårig der ikke vil svare på spørgsmål. Det bliver kun værre. Man bliver hurtigt mor-døv hvis ens mor spørger om for meget hele tiden. Tag det helt roligt. Alting sin tid og alle børn kan forskellige ting og er gode til forskellige ting på forskellige tidspunkter.

Anmeld Citér

27. maj 2023

Anonym trådstarter

Jeg så lige at min gamle tråd poppede op igen fra for et år siden - vil lige give en update

Efter denne tråd blev min søns sproglige og sociale færdigheder stødt dårligere. Til sidst mistede han helt (tilsyneladende) evnen til at tale, og begyndte at sige lyde i stedet og trække sig mere ind i sin egen verden. Henover sidste sommer blev det klart at noget var galt, og vi var igennem en omfattende udredning på sygehuset. Den viste ikke noget fysisk, og jam blev sendt direkte til børnepsykiatrisk afdeling. I december 22 fik min søn diagnosen infantil autisme, beskrevet som regressiv, altså at tilbagegang og stagnering af aldersvarende udvikling. 

I dag har han fået noget sprog tilbage, men der er ingen tvivl om at han er meget mærket af sin autisme. Han går i specialbørnehave. Han kan i øvrigt stadig på ingen måske svare på spørgsmål , men kommunikerer på sin egen måde som vi har lært at aflæse 100%.

Det er vildt at se tilbage på denne tråd der kun er ét år gammel; min mavefornemmelse var korrekt og det gik pludselig MEGET stærkt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.