Kalorier under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Fehår du misforstår mig. 
jeg vil ikke være i underskud i kalorier men bare ikke komme til at spise for mange. Derfor spørger jeg også om 1600 kalorier er for lidt fordi jeg gerne vil passe på baby men uden at ende med at tage 25 kilo på

Men selvom du tager 25 kilo på, så taber du det altså igen. Kilo kan både være vand og baby. Alt med måde, men tror ikke du skal være så bange, og har du svært ved at tabe dig bagefter, så gå på kur der. Spis sundt, varieret, gå nogle ture, men prøv at slippe tanken og frygten om at tage på.

Jeg vejede normalvægtigt i den lave ende før graviditet, tog 25 kilo på under graviditet - det meste var vand - og stort set alle kilo røg af inden der var gået en måned fra fødsel UDEN at jeg gjorde noget for det, vel og mærke. De sidste tre kilo tog noget tid at tabe, men det var fordi jeg havde et barn der ikke rigtig gad sove, så var doven og hyggespiste en del. 

Håber du opsøger din jordemoder og læge til en snak og får den hjælp du skal have

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2022

Anonym

fehår skriver:

Men 1600 er kalorieunderskud. Med 1500-1600 kalorier om ugen, kan man generelt tabe op til 0,5 kilo om ugen.

Du bør virkelig diskutere det her med en sundhedsfaglig. Som helt normalvægtig er det ganske normalt at tage cirka 500 gram på om ugen i tredje trimester.

1600 kcal er da ikke nødvendigvis kalorieunderskud. Kommer vel helt an på højde og drøjde. 

Anmeld Citér

24. maj 2022

fehår

1600 kcal er da ikke nødvendigvis kalorieunderskud. Kommer vel helt an på højde og drøjde. 

Du skal ned på et meget lavt aktivitetsniveau, for at 1600 kalorier ikke er kalorieunderskud for en kvinde på 170 cm og 54 kg. Jeg svarede ud fra TS' oplysninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.