Kalorier under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.476 visninger
22 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2022

Anonym trådstarter

Er der andre herinde, der tæller kalorier under graviditeten? Jeg er i tredje trimester nu og vejede inden graviditeten 54 kg og er 170 cm cm. 

Jeg kan se på nettet, at de anbefaler 500 kalorier ekstra om dagen i tredje trimester, men jeg synes, at det virker som meget. Tror i at det er for lidt hvis jeg spiser 1600 kalorier i hverdagene og så snacker mere i weekender?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg tænker du skal stille det spørgsmål til din læge eller jordemor - ingen herinde kender din sygdomshistorie, vaner, hvad din krop Kaj tåle etc. 

Men når det så er sagt så har jeg aldrig hørt fra nogle at det anbefales at tælle kalorier under sin graviditet. Jeg har hørt at man skal spise sundt og varieret og til man er mæt, og hvornår man er mæt er individuelt når man er gravid. Nogle er mæt når de spiser præcis det samme som før, andre skal spise 200-500-1000-1500 kalorier mere, fordi deres krop har brug for den ekstra energi. 
Men jeg ved at der frarådes at være på enhver form for kur under sin graviditet - medmindre man selvfølglig har en medicinsk grund til at spise anderledes, fx ved konstateret graviditets sukkersyge. 

Anmeld Citér

23. maj 2022

fehår

1600 kalorier om dagen er at være på kur. Det er for lidt, når man er gravid. Jeg ville, ligesom ovenstående, snakke med jordemoder. Jeg bliver ærligt bekymret, når jeg læser din tråd. 

Anmeld Citér

23. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Er der andre herinde, der tæller kalorier under graviditeten? Jeg er i tredje trimester nu og vejede inden graviditeten 54 kg og er 170 cm cm. 

Jeg kan se på nettet, at de anbefaler 500 kalorier ekstra om dagen i tredje trimester, men jeg synes, at det virker som meget. Tror i at det er for lidt hvis jeg spiser 1600 kalorier i hverdagene og så snacker mere i weekender?

At veje 54 og være 170cm er lidt. Og du spørger om 1600 kalorier er nok. Det er noget du bør vende med din læge.. men nej det er ret sikkert ikke nok. Det er st være på kur. . Og jeg håber at du taler med nogen, for du lyder til at have et problem med kost/vægt fokus.

Anmeld Citér

23. maj 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

jeg er gravid for første gang, så jeg er jo bange for, at jeg ikke kan tabe mig, når jeg har født. Dog spiser jeg altså til, at jeg er mæt til alle måltider, så forstår ikke hvis jeg skal have mange flere kalorier

Anmeld Citér

23. maj 2022

Mrs.

Spis som du plejer/til du er mæt. Evt med frugt/grønt/nødder som snacks i mellem. 
har ikke talt kalorier men bare spist som jeg ville. 
Med min søn var jeg tilbage i min “oprindelige” form efter fødslen. 
med min datter (39+5) har jeg taget 9 kg på til nu, og regner med at det hele ryger når hun gider komme ud

Anmeld Citér

23. maj 2022

Mrs.

Dit bmi er 18.69 - dvs du er helt normal vægtig. 
mit bmi var også 18 inden graviditeten, og både min jm og læge har sagt jeg bare skulle spise som jeg plejede/til jeg var mæt. Og selvfølgelig spise sundt og varieret kost

Anmeld Citér

23. maj 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Tak for jeres svar 

jeg er gravid for første gang, så jeg er jo bange for, at jeg ikke kan tabe mig, når jeg har født. Dog spiser jeg altså til, at jeg er mæt til alle måltider, så forstår ikke hvis jeg skal have mange flere kalorier

Men du vejer pænt og til den lave side … hvorfor er du bange for overvægt..? Jeg tabte alt indenfor 10 dage. Spis som du har lyst og til at du er mæt- sundt og groft så går alt ��

Anmeld Citér

23. maj 2022

Anonym

Jeg tæller ikke kalorier, jeg spiser bare.. Jeg synes du skal søge noget hjælp, du skal ikke tælle kalorier under din graviditet eller være på kur, du skal nok tabe det du tager på. 

Anmeld Citér

24. maj 2022

Anonym

Puha jeg får helt ondt i maven af at læse den her tråd  det er så vigtigt at baby får det den skal have, jeg kan slet ikke forstå at nogen kan have kalorier som fokus når man er gravid og som en anden skriver så er 1600 kalorier at være på kur  

jeg håber virkeligt at det bare er en troll.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.