Skift af børnehave og flytning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Du skriver, at du har fået tilbudt en bolig, men ikke kan takke ja, fordi du ikke ved, om du kan få plads i den private børnehave. Der kunne du vel blot kontakte den børnehave og spørge. 

Jeg synes dog også, at det er voldsomt ligefrem at flytte, når din datter ikke ligefrem mistrives. Giv det lidt længere tid og tag til den trivselssamtale med børnehaven. 

Du nævner også dine andre børn. Bliver der ikke noget med afstand til skole for dem, hvis I flytter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2022

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Du skriver, at du har fået tilbudt en bolig, men ikke kan takke ja, fordi du ikke ved, om du kan få plads i den private børnehave. Der kunne du vel blot kontakte den børnehave og spørge. 

Jeg synes dog også, at det er voldsomt ligefrem at flytte, når din datter ikke ligefrem mistrives. Giv det lidt længere tid og tag til den trivselssamtale med børnehaven. 

Du nævner også dine andre børn. Bliver der ikke noget med afstand til skole for dem, hvis I flytter? 

Nej mine andre børn går i skole der hvor vi er blevet tilbudt bolig, hopper på skolebussen hver morgen.

Det med flytning er mere komplekst, da vi har haft brand, og ikke kan være i vores hjem pt, og har ikke lyst til at bo der, da det ikke er første brand i det lejlighedskompleks vi bor i, det er blevet utrygt for os, føler at jeg bliver nød til at sige ja til tilbud om ny bolig, men om jeg har samvittighed til, at min pige på 3, skal hoppe på toget med mor hver morgen, for at komme i sin nuværende børnehave, men flytter hende selvfølgelig ikke pga det er mest praktisk, det er kun hvis min mavefornemmelse holder stik, og børnehaven også ser at mindre rammer vil være bedre 

Anmeld Citér

17. maj 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Man kan ikke forvente et lille barn kan fortælle om deres dag når man spørger dem. Man kan være heldig nogle gange at de rent faktisk svarer, men om de så svarer det de tror man vil høre eller siger de ikke har leget noget, selvom de rent faktisk har. Tag da en snak med børnehaven om hendes trivsel. Synes ikke det lyder så unormalt det du skriver. Men husk at du med dine ord og handlinger kan præge din datter. Så hvis hun mærker der er noget galt eller at du ikke er tryg ved børnehaven så smitter det af. Børn aflæser de voksne bedre og mere end man umiddelbart tror. 

Anmeld Citér

17. maj 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Nej mine andre børn går i skole der hvor vi er blevet tilbudt bolig, hopper på skolebussen hver morgen.

Det med flytning er mere komplekst, da vi har haft brand, og ikke kan være i vores hjem pt, og har ikke lyst til at bo der, da det ikke er første brand i det lejlighedskompleks vi bor i, det er blevet utrygt for os, føler at jeg bliver nød til at sige ja til tilbud om ny bolig, men om jeg har samvittighed til, at min pige på 3, skal hoppe på toget med mor hver morgen, for at komme i sin nuværende børnehave, men flytter hende selvfølgelig ikke pga det er mest praktisk, det er kun hvis min mavefornemmelse holder stik, og børnehaven også ser at mindre rammer vil være bedre 

Jamen det er jo en helt anden problemstilling med den fortælling, du nu tilføjer. 

Hvis I alligevel ikke kan være i den nuværende bolig pga. brand og utryghed og jeres andre børn i forvejen går i skole ved den nye tilbudte bolig, så ville jeg bestemt takke ja til den bolig. Det kan også noget at bo i nærheden af skole og klassekammeraterne der. 

Mht. din datter i børnehaven så lyt til din mavefornemmelse. Når hun ikke er nået at falde ordentlig til i sin børnehave og immervæk skal gå der i flere år, så ville jeg se på at finde en anden børnehave i nærheden af den nye bolig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.