Årh det lyder altså virkelig meget som min nevø. Jeg har seriøst også haft mine tanker omkring ham. Han er idag 18 år og er startet på 3. uddannelse fordi han ikke kan klare det mindste press. Men i forhold til min nevø har jeg altid følt min svigerinde har "givet op" på ham. Sådan lidt "ej men han er 8 år, han er for stor til at opdrage nu" .....
Det har desværre resulteret i en dreng som mangler venner, selvtillid og er meget socialt akavet
Jeg elsker at være sammen med min svigerinde men hendes søn blev til sådan en "belastning" at vi gled mere og mere fra hinanden. Det er desværre et emne som er meget svært at italesætte. Man kan næsten ikke undgå at lyde modbydelig når man beskriver et barn dårligt. Det er virkelig hårdt og det er heller ikke rigtig noget man kan sige til forældrene.
Jeg har hvertfald måtte indse at mine grænser ikke skal overskrides og nogen gane må nogle venskaber på hylden i en periode indtil man selv har overskud eller problemet har løst sig selv. Så vi ses ikke særlig tit med min svigerinde og min nevø lige nu. De bor også langt væk og vi har en kæmpe familie så vi har kunne "skjule" det lidt. Men jeg kan ikke være i et rum med et barn som lyver, taler grimt og nedsættende uden selv at have overskud til det.
Så når vi ses så kan vi hygge os og klare en vis mængde af min nevø også holder vi lige en pause igen bagefter
Anmeld
Citér