Utroskab - at date gifte mænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2022

Kontrast

Jeg mener at såvel den utro part som den der er sammen med vedkommende har et moralsk ansvar. Men nogle gange lader følelser sig ikke styre. Og man kan ikke stjæle et andet menneske. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2022

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Jeg mener at såvel den utro part som den der er sammen med vedkommende har et moralsk ansvar. Men nogle gange lader følelser sig ikke styre. Og man kan ikke stjæle et andet menneske. 

Men er man opsøgende svarer det til at vifte en x- ryger om næsen med en cigaret. Det er lettere ikke at falde i hvis man ikke har en der er meget pågående og flirter. At flirte med gifte mænd er irrelevant og kun for at få spænding selv. Det er min holdning. 

Anmeld Citér

30. april 2022

fehår

Jeg kan slet ikke se, hvordan man kan frasige sig et moralsk ansvar, hvis man er sammen med en person, der er gift/i et fast forhold. Selvfølgelig hviler ansvaret primært på den person, som vælger at bedrage sin partner, men man træffer nu alt andet lige et valg om at deltage i noget, der potentielt kan såre et andet menneske voldsomt.

Anmeld Citér

30. april 2022

Kontrast

Anonym skriver:

Men er man opsøgende svarer det til at vifte en x- ryger om næsen med en cigaret. Det er lettere ikke at falde i hvis man ikke har en der er meget pågående og flirter. At flirte med gifte mænd er irrelevant og kun for at få spænding selv. Det er min holdning. 

Jeg synes, at der er en stor forskel på, om man flirter, fordi man er forelsket eller om det bare handler om at få spænding eller opmærksomhed. 

Anmeld Citér

30. april 2022

Kir

Anonym skriver:

Det er jeg dybt uenig med dig i. Mange mænd kan sagtens lade være med at være utro selvom der er kvinder der flirter med dem. Hvis man er utro så er det fordi man vælger at være det og 100% ens eget ansvar.

Anmeld Citér

30. april 2022

Sprit25

Soonmom skriver:

Det er da i høj grad OGSÅ den som ikke er i forholds ansvar og man skal da være et ualmindelig koldt og kynisk mennesker for at være sammen med en person man ved er i forhold

Man er selvfølgelig ansvarlig for egne handlinger og det er altså forkert at være sammen med en som er optaget 

Men hvor optaget er personen, hvis de er sammen med en anden? 

Jeg er af den holdning utroskab sker. Et kys en aften, en flirt en aften osv. Det sker . Det ville jeg aldrig sætte mit ægteskab over styr for. Men hvis man indleder et forhold er det noget. Og hvis man flirter med en anden over en længere periode, ville jeg antage personen ikke var optaget 

Anmeld Citér

30. april 2022

Anonym

Man er kun utro fordi man gerne vil. 

Så er det egentlig lige meget hvor meget en anden person flirter og ligger op. Hvis man ikke er interesseret så reagere man ikke på det. .

Om singlen har et ansvar, kommer an på omstændighederne i min optik. 

Anmeld Citér

1. maj 2022

Babycrew

Alverdens kvinder må da gerne lægge an på min mand. Jeg ved han vil afvise dem blankt.

Hvis han valgte at være mig utro, så ville jeg alene klantre ham! Kvinderne har været i deres gode ret til at gå efter hvad de ville have, men han havde havde i så fald taget valget.

At være utro er et aktivt valg, man snubler ikke bare med kalorius ned i en anden kvinde, fordi hun flirtende spænder ben for ham. Det aktive valg ligger hos den utro part og ikke den flirtende.

Anmeld Citér

1. maj 2022

Soonmom

Babycrew skriver:

Alverdens kvinder må da gerne lægge an på min mand. Jeg ved han vil afvise dem blankt.

Hvis han valgte at være mig utro, så ville jeg alene klantre ham! Kvinderne har været i deres gode ret til at gå efter hvad de ville have, men han havde havde i så fald taget valget.

At være utro er et aktivt valg, man snubler ikke bare med kalorius ned i en anden kvinde, fordi hun flirtende spænder ben for ham. Det aktive valg ligger hos den utro part og ikke den flirtende.

Det er der jo heller ikke nogen som påstår af man gør.

Men jeg er godt nok uenig I af kvinderne(singlerne) er i deres gode ret til at gå efter hvad de vil. Men har sku da et ansvar. Lige så vel som man heller ikke kan lade være med at gå på arbejde fordi man ikke lige vil .

Men kan ikke bare følge sine lyster, hvad er det for noget at sige

Anmeld Citér

1. maj 2022

Anonym trådstarter

Jeg synes faktisk det er irrelevant at tale om mandens ansvar - fordi det har han da til fulde. Heri tro jeg mange (de fleste) er enige.

Men at man bare impulsstyret kan gå efter mænd med ring på..? Ej - selvrespekt ud til højre. personligt gør jeg da ikke noget bevidst for at såre andre eller splitte andre familier ad. Forstår ikke tankegange simpelthen.  

Jeg har fuld tillid til min mand .. men tanken om at en anden fliter og forsøger at få ham “overtalt” giver mig da lettere kvalme… og jeg synes det er usympatisk adfærd fra kvindens side. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.