Utroskab - at date gifte mænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.655 visninger
24 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2022

Anonym trådstarter

Inspireret af en anden tråd.

Jeg mener at hvis en gift mand er utro så er han selvfølgelig den der kan klantres mest og er i mine øjne et egoistisk svin.

Jeg er nysgerrig- jer der synes det er ok, som kvinde at være sammen med en gift mand - hvorfor er man helt moralsk uden ansvar? Der er en kvinde der bedrages, som man kender til.? Er det ok at skubbe til følelser og forsøge at splitte en familie ad. 
Der er mange af den holdning - og nok også derfor meget utroskab. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2022

Sprit25

Anonym skriver:

Inspireret af en anden tråd.

Jeg mener at hvis en gift mand er utro så er han selvfølgelig den der kan klantres mest og er i mine øjne et egoistisk svin.

Jeg er nysgerrig- jer der synes det er ok, som kvinde at være sammen med en gift mand - hvorfor er man helt moralsk uden ansvar? Der er en kvinde der bedrages, som man kender til.? Er det ok at skubbe til følelser og forsøge at splitte en familie ad. 
Der er mange af den holdning - og nok også derfor meget utroskab. 

Naturligvis er det ikke okay, men det er ALDRIG kvindens ansvar. 

For mig handler problemet om at kvinden får ansvaret igen. Hun er ikke solidarisk, hun er løs på tråden, hun er dit og dat. Vi er nødt tiæ at forholde os til faktum. 

Kærlighed gør blind

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym

Da jeg var 19 år var jeg 3 gange sammen med en ældre kollega selvom jeg godt vidste at han havde en kone og (måske) børn. Jeg var ligeglad dengang..jeg var ung og vild med opmærksomheden jeg fik når vi var på job sammen. Jeg var ik vant til opmærksomhed på den måde og så var bare spændende med en erfaren, lækker mand som bare gik og lagde op til mig hele tiden

Da jeg så fik en kæreste oplevede jeg efter 10 mdr i vores forhold at min kæreste havde kysset med en gammel veninde i en brandert til en julefrokost jeg ik var med til. Jeg var knust og selvom det er over 11 år siden så kan jeg slet ik tåle at høre hendes navn (min brors kæreste kender hende også)..har mødt hende én gang nogle år efter til en barnedåb og holdte virkelig øje med at hun ik nærmede sig min kæreste eller mig for den sags skyld.

Var jeg single idag tror jeg ikke jeg ville være sammen med en gift mand, men det er svært at svare på. 

Anmeld Citér

29. april 2022

Anonym

I det øjeblik kvinden ved, at han er gift og at der er børn, er hun ansvarlig.

Det er tarveligt. 

Han er bare et dumt svin.

Anmeld Citér

29. april 2022

Mrs.

Sprit25 skriver:

For mig handler problemet om at kvinden får ansvaret igen. Hun er ikke solidarisk, hun er løs på tråden, hun er dit og dat. Vi er nødt tiæ at forholde os til faktum. 

Kærlighed gør blind

Om den single part er en mand eller kvinde - gør det ikke ok. 
Man må godt bruge sin hjerne og sunde fornuft. 
Det er fuldstændig uhørt at røre en anden mand/kvindes partner. 
har man så lidt samvittighed, medmenneskelighed og almen respekt for andre mennesker så er man bare et ækelt menneske. 

Anmeld Citér

30. april 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Manden har det største skylden i det her, når nu det er ham der gå rundt og er sin kone utro. Kvinden er med ansvarlig i det sekundet hun opdager/få at vide at han er gift. Det er ikke hendes liv der bliver ødelagt hvis mandens kone opdager det. Men efter at hun få at vide at manden er gift så er det her kvindens samvittighed skal kunne komme på banen. Men igen gå den skyld på manden, for hvis ikke den kvinde så fortvivl ej at han så finder en anden kvinde at være sin kone utro med. Det kan være en der har for lidt selvværd og lige pludselig kommer sådan en gift mand og flirter med hende eller en meget ung kvinde som er uerfaren i livet som ikke tænker over ting der kan ske fremadrettet. 
En af de ting der kan få mit blod op at koge er UTROSKAB 

jeg har så ondt af den kvinde der ikke ved at hendes mand er hende utro.

Anmeld Citér

30. april 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna
Sprit25 skriver:

Kærlighed gør blind

Hun er med til at såre et andet menneske, og det gør hende medansvarlig. Det gælder uanset om man er mand eller kvinde (eller noget herimellem).

Hvorfor skal man kunne fralægge sig ansvaret, bare fordi man er kvinde? Hun må gå i seng med alle dem, hun orker. Men man holder sig fra gifte personer, uanset om man er mand eller kvinde.

Den utro part har selvsagt ansvar, men det er han/hun ikke ene om.

Anmeld Citér

30. april 2022

Kir

Jeg synes at man skal holde sig fra folk i forhold. Hvis man forelsker sig må man afslutte forholdet inden man begynder noget nyt. 

Vil så også sige at jeg synes det er værre moralsk at være sammen med en venindes/søsters partner end en man ikke kender. For svigter og lyver man for en man er tæt på og har lige så meget ansvar over for den svigtede som den der utro. Selvfølgelig synes jeg også man har et moralsk ansvar overfor partneren når man er sammen med en i forhold, men ikke ligeså meget som den der er utro. 

Anmeld Citér

30. april 2022

koeapabshicar

Det er lige meget om man er mand eller kvinde. Jeg synes det er super dårlig stil at være sammen med en der er i et forhold. Synes det siger meget om folks karakter. De er i min optik dog ikke ansvarlige. Det er kun den der er utro. Mand eller kvinde så er der 100% den der er utro der står med ansvaret for at lade være. 

Anmeld Citér

30. april 2022

Soonmom

Kærlighed gør blind

Det er da i høj grad OGSÅ den som ikke er i forholds ansvar og man skal da være et ualmindelig koldt og kynisk mennesker for at være sammen med en person man ved er i forhold

Man er selvfølgelig ansvarlig for egne handlinger og det er altså forkert at være sammen med en som er optaget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.