Børnehavelivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2022

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er ikke bare dig..  Lyder fuldstændig vildt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
L1232 skriver:

Hvor er det vildt altså. Det er total uden for pædagogisk rækkevide… 

Et barn skal støttes op omkring det - især af pædagoger da de andre børn også kan høre det…. Og under ingen omstændigheder føle sig ulækker, fordi man har ble på. Det er en fuldstændig naturlig ting. 
Du er ikke en hønemor, men en mor som bekymre sig for sit barn, og vil sit barn det bedste. Andre voksne skal ikke behandle mine børn sådan der for så bliver jeg en rigtig løvemor! Gå til ledelsen!

Mit barn er endnu ikke startet i vuggestue, men jeg kan blive helt bekymret når jeg læser sådan noget. Tidligere på ugen var der også en mor der skrev at børnehaven ikke ville stå for at give creme på hendes barns hænder…

Så kan det godt være de der presset og whatever,  men jeg høre alverdens historier om hvordan børnene bliver overset og der bliver talt utrolig grimt til børnene, da min mor også arbejder i en børnehave. Det sejler(i nogle børnehaver self)

Heldigvis er der også mange vuggestuer/børnehaver, hvor pædagogerne gør et fabelagtigt arbejde i forhold til, at vores børn er glade og trygge

Anmeld Citér

20. april 2022

Soonmom

Nej det er ikke okay.

Jeg er selv pædagog og kunne aldrig drømme om at sige til et barn at det var ulækker, det gør man da ikke og tænker slet ikke at man må skifte i Garderoben, også af hygiejniske og etiske årsager, jeg har i hvertfald aldrig været et sted hvor vi har gjort det eller oplevet det hos mine egne børn

Jeg var nok også gået til ledelsen

Anmeld Citér

20. april 2022

L1232

Profilbillede for L1232
Seldomseen skriver:

Heldigvis er der også mange vuggestuer/børnehaver, hvor pædagogerne gør et fabelagtigt arbejde i forhold til, at vores børn er glade og trygge

Ja heldigvis

Skrev også ( i nogle børnehaver self)

Anmeld Citér

21. april 2022

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar.

Har haft påtalt det til de to pædagoger, men deres svar var, om jeg var sådan en forældre der gjorde mit barn mere følsom end nødvendigt, og derfor spurgte jeg herinde om jeg var en hønemor, nu er jeg jo nervøs for nævne nogle problematikker når de svarer sådan

Anmeld Citér

21. april 2022

2021baby

Hvad pokker er dog det for nogle pædagoger?! Jeg er selv pædagog i en integreret institution, og jeg har da aldrig hørt noget lignende  Børn er klar til at smide bleen, når DE er klar. Sådan er det bare. Man kan ikke presse eller træne et ble-stop. Det kan jo rent faktisk påvirke din datter i den totalt modsatte retning, når hendes pædagoger får hende til at føle sig forkert. Bliver helt ked af det, på det lille menneskes vegne  Min datter var kæmpe hurtig til ALT. Undtagen at smide bleen. Hun gik i en børnehave hun ikke trives i. Vi besluttede at hun skulle skifte, da hun var 3 år og 3 måneder. Og sjovt nok besluttede hun en dag, kort tid efter at vi havde fortalt at hun ikke skulle ud i den gamle børnehave mere, at NU var hun færdig med at bruge ble både dag og nat. Ingen træning, eller noget.. Og hun har aldrig haft et uheld ����‍♀️ Så der er SÅ meget der kan påvirke om de smider den ble eller ej. Din datter skal nok nå dertil, når hun er klar. Men de pædagoger burde tage deres virke til revision.. For det lyder ikke som om de kan huske hvad de er der for

Anmeld Citér

21. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar.

Har haft påtalt det til de to pædagoger, men deres svar var, om jeg var sådan en forældre der gjorde mit barn mere følsom end nødvendigt, og derfor spurgte jeg herinde om jeg var en hønemor, nu er jeg jo nervøs for nævne nogle problematikker når de svarer sådan

Hvis det reelt er sådan de har sagt, koblet med dine observationer - så ville jeg allerede i morgen bede om et møde med den faglige ledelse i institutionen. Her ville jeg præsentere eksempler og 2-3 konkrete situationer, som jeg ville bede om den faglige begrundelse og pædagogiske intention bag. Med mindre dette blev modtaget og redegjort for knivskarpt, ville jeg tage mit barn ud på stedet og forklare hvorfor - med kopi til kommunen/klyngeledelsen i jeres område. Det menneske- og børnesyn der lyder til at herske, hører ingen steder hjemme l moderne pædagogik og jeg mener alvorlig talt at det i værste fald er direkte skadeligt for børn at blive mødt på den måde. Jeg ville ikke frivilligt lægge barn til det i så meget som en time. Stol på din mavefornemmelse!!

Anmeld Citér

21. april 2022

Soonmom

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar.

Svarede de sådan? - Det lyder ekstremt uprofessionelt, og jeg var gået direkte til ledelsen, er de uddannet pædagoger? (Ikke at det gør nogen forskel, blot nyskerrig)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.