Ville sådan set bare lufte mine tanker, og høre hvad jeres mening er.
Min datter har nu gået i børnehave i ca 2 måneder, hun bruger stadig ble, vi prøvede her i påsken uden ble herhjemme og potte træne, men hun virker ikke klar, og det er helt okay i min optik som lige fyldt 3 år, nu har jeg flere gange hørt når jeg har hentet hende efter middagslur, at pædagogen siger til hende mens de skifter hendes ble, at det er ulækkert at stadig bruge ble, det resulterer i at hun spørger ofte herhjemme om hun er ulækker, synes at hvis det er deres tilgang til at evt motivere hende til at smide bleen, er det helt forkert grebet an, er det bare mig?
En anden ting er, at de næsten altid står og skifter min datter i garderoben, hvor der er mange mennesker, og min datter bryder sig ikke helt om det, at sådan være til offentlig skue under et bleskift.
I disse tider er der stor fokus på at vi skal møde børnene i deres følelser, men gælder det ikke også pædagoger, ser dem dagligt sige til børnene; nu tager du dig sammen og stopper det piverri, eller hvad tuder du nu for m.m, kan godt være jeg bare er en kæmpe hønemor, men synes tonen ofte er for hård.
Ja det var lige mine tanker ang børnehavelivet pt
Anmeld
Citér