Anonym skriver:
Tusind tak for dit omsorgsfulde svar, som berørte mig enormt meget. Vi har haft en lang snak til aften, og jeg føler mig slet ikke hørt eller anerkendt, så jeg tror, jeg havde brug for at læse dit svar oven på dét. Det går sådan op for mig, hvor lidt selvindsigt han har. Eller jeg tror mere, det handler om, at det er sårbart for ham at forholde sig til egne fejl og mangler, og så er det nemmere at skyde det væk. Der har været nogle episoder, hvor han i perioder uden overskud har ageret uhensigtsmæssigt overfor mig, aldrig psykisk voldelig eller sådan noget, men træls nok adfærd til det har påvirket mig. Han kan ikke forstå, hvorfor det stadig kan betyde noget, for jeg har da tilgivet ham, så burde jeg da være videre. Jeg har forsøgt at forklare at tilgivelse for mig handler om, at jeg accepterer, at han har undskyldt og erkendt, at han agerede dumt pga ydre pres, men at det jo ikke fjerner følelsen. Det er relevant, fordi de følelser dukker op og gør mig usikker, når han så har sådan en periode igen. Det er så forvirrende, for på så mange områder er han så dybt empatisk og omsorgsfuldt et menneske. Jeg tror, filmen knækker, hvis det involverer, som jeg skrev før, egne fejl og mangler..
Jeg ved ikke helt, hvordan vi kommer videre, for vi har ikke råd til parterapi. Vi er en sammenbragt familie, og jeg kan ikke byde vores fælles børn og mine særbørn et brud. Jeg tror på, at vi har rigtig meget godt at bygge på, men den her situation er svær at komme ud af. Jeg føler mig vred, uretfærdigt behandlet og latterliggjort ved at han beder mig om at give endnu mere uden selv at give retur. Men jeg kan ikke få ham til at forstå det.
Jeg har forklaret ham, at jeg er så meget for alle andre i familien, at jeg ikke er min egen person mere. Jeg tror ikke, han forstår det. Jeg forstår ikke, hvordan vi endte her, sådan var det ikke en gang.
Du behøver ikke svare på min besked, det hele væltede vist bare ud, da jeg ville svare dig.. Tak for din omsorg 
Jeg faldt over, at du skriver at du ikke kan byde børnene et brud mere…. Det er igen omsorg for andre. Du skal rette spotlight mod dig selv lidt ifht: hvad er dit behov. Hvis du går med på den betingelse, der hedder vi kan ikke gå fra hinanden for det er synd for børnene… så sætter du dig selv i en situation, hvor du potentielt skal strække dig rigtig langt og slå knuder på sig selv. Min pointer er at er forhold (selv efter 20 år) altid skal være et positivt tilvalg. Man skal løbende vælge hinanden til pga. kærlighed. Der er selvfølgelig dårlig og gode tider … men det må aldrig være et vilkår at man ikke MÅ gå fra hinanden. Det er ikke opskriften på et lykkeligt ægteskab.