Will Smith - Chris Rock drama

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2022

Sprit25

Soonmom skriver:

Ej okay, det er alligevel ny.

Så det er hendes skyld fordi hun bliver ked af det? Man kan sku da ikke altid styre sine følelser og imodsætning til Will så handler hun da ikke på dem, så det kan aldrig bliver hendes skyld 

Vold er aldrig okay, så nej det var ikke okay at give en lussing, men den joke var dælme også ualmindeligt ond og slet ikke ok, så i mellem linjerne fortjente han den lussing big time (igen selvfølgelig skal Will ikke slå)

Rock lidet af en sygdom ala autisme. Han har svært ved at læse en social situation. Alligevel kunne man se og høre, på ham at han indså joken var for voldsom, i det sekund han ikke fik feedback. 

Derudover går der rygter om han ikke ved hun har en sygdom. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2022

1518

Jeg synes, det er en overdrevet reaktion fra en mand, der selv plejer at have ordet i sin magt. Han kunne uden problemer have givet Chris en verbal lussing i stedet. For det skulle han sgu have haft - man gør ikke grin med andres sygdom!

Når det så er sagt, fatter jeg ikke, at der bliver skrevet, at filmbranchen ikke længere vil røre ham med en ildtang. Han er stadig en knald-dygtig skuespiller, og jeg håber, han får lov at beholde sin Oscar. Det er aldrig okay at slå, men jeg tror godt, jeg kan sætte mig ind i, hvorfor det slog klik for ham.

Anmeld Citér

2. april 2022

My1234

Sprit25 skriver:

Will grinede af joken. Indtil hun ikke gjorde. Der er klip fra salen, hvor hun bagefter griner af lussingen. Naturligvis tog Will selv valget om at slå, men jeg havde stoppet min mand inden han var gået derop. 

Jeg synes ikke at man kan give hende ansvaret for at forudsige en anden persons handlinger. Det er helt absurd. Jeg skal heller ikke gøre mig til herre over, hvad andre tænker og føler i bestemte situationer, for det ved ingen af os ærlig talt noget om. 

Vold er aldrig okay uanset omstændighederne. Ligesom mobning heller ikke er det. 

Anmeld Citér

2. april 2022

fehår

At Will Smith grinte med først, giver sda ikke Jada ansvaret. Om noget viser det da tonedøvhed fra hans side. Deres ægteskab kan være nok så mærkeligt (jeg ved ikke en pind om det), men det ændrer ikke på, at han er en voksen mand og selv ansvarlig for sine handlinger. 

Man skal da aldrig forventes at holde facaden, når nogle laver en grov og ubehagelig joke på ens vegne.

Anmeld Citér

2. april 2022

Sprit25

My1234 skriver:

Jeg synes ikke at man kan give hende ansvaret for at forudsige en anden persons handlinger. Det er helt absurd. Jeg skal heller ikke gøre mig til herre over, hvad andre tænker og føler i bestemte situationer, for det ved ingen af os ærlig talt noget om. 

Vold er aldrig okay uanset omstændighederne. Ligesom mobning heller ikke er det. 

Hun burde have stoppet ham. Det var Wills største aften, som er for evigt ødelagt. 

Jeg havde stoppet min mand. Forklaret ham vi er en familie af ord og at vi nu skulle stå bag de ting vi sagde. 

Jada har selv udtalt: hun er ligeglad med, hvad folk mener om hendes hår. Wills reaktion og hendes egen viser noget andet.

Hvad Chris Rock gjorde var ikke mobning. Han kom med en åndssvag joke.  En joke som faktisk omhandler en stærk kvinde, der er en kæmpe fighter! 

Jada bærer en del af skylden. Uanset hvad.

Anmeld Citér

2. april 2022

Anonym trådstarter

Jeg siger ikke at Will ikke har en del af skylden - det er ham der giver lussingen. Men - det er for mig ret tydeligt at han skubbes i en retning af Jada ifht at forsvare hende. og det tænker jeg overhoved ikke er det som showet handler om - specielt når Will stod til at vinde en Oscar.

Dårlig joke fra en der har autisme vs ødelæggelse af aftenen for rigtig mange mennesker. 

Jeg synes bestemt hun kunne have påvirket ham til ikke at gøre det. I stedet gjorde hun det modsatte. Hun virker meget styrende. Men interessant at læse kommentarer fra en del, der ikke ser det element. 

Anmeld Citér

2. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Rock lidet af en sygdom ala autisme. Han har svært ved at læse en social situation. Alligevel kunne man se og høre, på ham at han indså joken var for voldsom, i det sekund han ikke fik feedback. 

Hvis jeg vidste, jeg havde svært ved at aflæse sociale situationer og dermed risikerede at træde folk over tæerne, ville jeg undgå at sætte mig selv i en situation, hvor flere millioner mennesker fra skærmen kunne  følge med i, at jeg slyngede en joke om et andet menneskes udseende ud. Han har da åbenlyst truffet et dårligt valg af karrierevej, hvis han virkelig har dén brist. 

Jeg synes, det er en absurd diskussion. Jeg synes, det er langt ude, at folk, der på ingen måde kender de implicerede, gør sig kloge på både deres parforhold og motiver og følelser og diagnoser. Hvor får man den “viden” fra? Det er jo rene gætterier. 

Personligt er jeg ikke synderligt optaget af sagen og har ikke nærlæst diverse artikler, men når én voksen mand i al offentlighed gør grin med et andet menneske, og en anden reagerer ved at slå ham, kan det altså aldrig nogensinde være andre end de to, der står til regnskab for deres handlinger. 

Anmeld Citér

2. april 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Sprit25 skriver:

Hvis han har svært ved at læse en social situation (det er ikke første gang han går efter Jada) bør han så stille sig i den situation og komme med inpulsive jokes til et adward show.? 

Rygter og rygter. Igen det er jo ikke første gang han går efter hende. 

Anmeld Citér

2. april 2022

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Hvis jeg vidste, jeg havde svært ved at aflæse sociale situationer og dermed risikerede at træde folk over tæerne, ville jeg undgå at sætte mig selv i en situation, hvor flere millioner mennesker fra skærmen kunne  følge med i, at jeg slyngede en joke om et andet menneskes udseende ud. Han har da åbenlyst truffet et dårligt valg af karrierevej, hvis han virkelig har dén brist. 

Jeg synes, det er en absurd diskussion. Jeg synes, det er langt ude, at folk, der på ingen måde kender de implicerede, gør sig kloge på både deres parforhold og motiver og følelser og diagnoser. Hvor får man den “viden” fra? Det er jo rene gætterier. 

Personligt er jeg ikke synderligt optaget af sagen og har ikke nærlæst diverse artikler, men når én voksen mand i al offentlighed gør grin med et andet menneske, og en anden reagerer ved at slå ham, kan det altså aldrig nogensinde være andre end de to, der står til regnskab for deres handlinger. 

Fra Jada selv. De sad selv i hendes talkshow og talte om hendes forbindelse til deres søns bedste ven. Hvordan hun inderst inde havde groomede ham. 

Rock fik diagnosen 3 dage før the Oscars. Indtil da troede han det var aspergers. 

Anmeld Citér

2. april 2022

RGN

Profilbillede for RGN
Sprit25 skriver:

Fra Jada selv. De sad selv i hendes talkshow og talte om hendes forbindelse til deres søns bedste ven. Hvordan hun inderst inde havde groomede ham. 

Rock fik diagnosen 3 dage før the Oscars. Indtil da troede han det var aspergers. 

Aspergers er også autisme.

Rent faktisk vil man gå væk fra betegnelserne Aspergers, infantil autisme osv. fordi det skaber forvirring og fordomme.

Et par eksempler fra min hverdag; "aspergers er mild autisme", "aspergers er jo ikke rigtig autisme", infantil autister er retarderede", "det hedder infantil fordi de er barnlige".

Og det er meget lang fra virkeligheden. 
Jeg har mødt infantil autister, der socialt var langt bedre fungerende end en med Aspergers. Og en Asperger, der scorede i øjenfaldende dårligt på empatitesten, som netop omhandler evnen til aflæsning. (og ikke blot indlevelsesevnen, som mange tror).

Nå, undskyld. Det var et sidespring, men blot for at sige, at vidste han, at han havde Aspergers, vidste han også, at han var autist.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.