Jeg har ærligt ikke læst alle kommentarer, men vil bare lige give et virtuelt kram - det lyder hårdt (jeg oplever det også selv af og til og synes det er hårdt) og så måske byde ind på, hvad der kan hjælpe:
Jeg har læst bogen "drop opdragelsen" af Fie Hørby. Den hjalp mig meget med at få nedsmeltninger til at stoppe hurtigt. Mantra er, at man anderkender, at noget var træls - man hjælper dem med at sætte ord på, hvorfor de blev vrede eller kede af det - det lyder jo til, at din dreng måske netop har svært ved det?
En anden ting, der satte gang i tankerne hos os var "sikkerhedsselen er ikke til diskussion". Tror jeg læste det i en kommentar herinde en gang. På en eller anden måde, så er alle forældre vildt gode til at få deres børn til at beholde sikkerhedsselen på i bilen. Det accepterer børnene. Hvorfor kan man så ikke få dem til alt muligt andet? Det arbejder vi i hvert fald lidt på - at nogle ting skal accepteres og ikke være noget vi har konflikter om. Vi havde mange konflikter med tandbørstning, tøjskift, ud af døren til børnehaven - og det er jo helt almindelige hverdagshandlinger, som hun bare ikke var med på. Vi har ikke fundet den hellige gral, men det er blevet meget bedre med bogen ovenfor 
Anmeld
Citér