Tak for alle jeres svar 
Jeg må indrømme at jeg var lidt nærtagende i går, men i dag kan jeg godt se at alle nok har svaret i bedste mening. Jeg vidste godt at det nok var et long shot og chancen for at nå nakkefoldsskanningen var meget lille. Det er min første graviditet, så jeg har aldrig prøvet noget af det her før. Mit danske cpr-nummer er aktivt, men jeg er ikke dækket af sygesikringen og kan end ikke vælge læge endnu, selv hvis jeg vidste hvem det skulle være. Lægevalg afhænger jo også af, hvem der har åben for ny patient tilgang og den slags kan skifte hurtigt.
Nu vil jeg lige have overstået første lægebesøg og så må jeg finde ud af hvad vi gør derfra, det er også muligt at vi bare accepterer den dårlige timing og skipper nakkefold. Jeg fik nemlig læst lidt op på, hvad nakkefoldsskanningen faktisk er og jeg tror godt at jeg kan leve med at vi ikke når den. Jeg fandt nemlig også ud af, at nakkefoldsskanning slet ikke er en ting i det offentlige, der hvor vi er nu og første skanning her først er i uge 18. Jeg er klar over at det er kromosomfejl man undersøger og uanset hvad, så ændrer en skanning jo ikke på sandsynligheden for de forskellige kromosomfejl.
Endnu en gang, tak for jeres svar.
Anmeld
Citér