Overstimulering spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg tænker at dit barn kun er 5 uger og sagtens kan have en lidt umoden tarmsystem. Oftest ser man en meget gladere baby når de er omkring de 3 måneder. 
pas på med at skærme for meget og tolke alt ind i overstimulering så du ender med at have et barn der ikke kan være i større sammenhænge som fødseldage og lignende når dit barn bliver større. 

Enig i at man skal være opmærksom på ikke at overgøre det bare for en sikkerheds skyld. Men man må også bare lytte lidt til egen mavefornemmelse og gøre det der føles rigtigt - især når det hele er så nyt. Det nytter i hvert fald ikke noget man gør ting bare for at andre ikke skal blive fornærmede.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2022

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Det har hjulpet meget

Min kæreste og jeg er blevet enige om at snakke med sundhedsplejersken om at takle det med familie, vi har tidligere sat grænser og de er bare blevet overhørt og bagalitiseret. 

Derudover har vi levet i mor barn symbiose uden støj og med dæmpet belysning,   de sidste par dage. Jeg har fået en lille glad baby og er jeg er blevet meget bedre til at aflæse hans signaler. Dog afviser han at være ved sin far overhovedet nu, hvilket er lidt trist.

Anmeld Citér

16. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. Det har hjulpet meget

Min kæreste og jeg er blevet enige om at snakke med sundhedsplejersken om at takle det med familie, vi har tidligere sat grænser og de er bare blevet overhørt og bagalitiseret. 

Derudover har vi levet i mor barn symbiose uden støj og med dæmpet belysning,   de sidste par dage. Jeg har fået en lille glad baby og er jeg er blevet meget bedre til at aflæse hans signaler. Dog afviser han at være ved sin far overhovedet nu, hvilket er lidt trist.

Det var godt, og dejligt I har fået snakket sammen og han bakker op. Når nu du kan se det virker, så kan I jo prøve mor, far barn symbiose også - stunder hvor I hygger stille sammen. Og så er babyer i øvrigt nogle sære små nogle, de kan skifte lyster som vinden blæser. Og lige så snart man tror man har luret dem, skifter de stil.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.