Overstimulering spædbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.366 visninger
22 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2022

Anonym trådstarter

Hej ��

Jer med børn, hvordan har i oplevet at jeres spædbørn reagerede på overstimulering?

Vi er så nervøse for vi måske har overstimuleret vores 5 uger gamle baby et stykke tid og ikke har forstået dets signaler

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej ��

Jer med børn, hvordan har i oplevet at jeres spædbørn reagerede på overstimulering?

Vi er så nervøse for vi måske har overstimuleret vores 5 uger gamle baby et stykke tid og ikke har forstået dets signaler

Når mine er blevet overstimuleret, har de grædt utroligt voldsomt og haft svært ved at finde roen igen. Og det var som regl vores besøgene som overstimulerede baby. 

Anmeld Citér

13. marts 2022

Anonym

Hej.

Altså, mine børn har reageret ved at græde, dreje hovedet væk og sådan noget.

Men jeg tror ikke, I sådan skal være bekymrede for, om I er kommet til at overstimulere barnet. Alle nye forældre famler sig lidt frem og kommer til at overstimulere eller understimulere, putte for tidligt eller for sent, amme for lidt eller for meget og så videre. Det er selvfølgelig synd for baby her og nu, at I måske har misforstået nogle signaler, men bare det, at I bekymrer jer på den her måde, synes jeg, viser, at I nok ikke bare har overstimuleret baby helt hjernedødt.

Nu har I så lært noget om jeres baby, og så ved I det. Og så kommer I til at gøre noget andet, som ikke er lige i skabet en anden gang, og så bliver I klogere igen, og stille og roligt finder I ud af det hele. Baby skal nok klare sig gennem det hele.

Anmeld Citér

14. marts 2022

Mrs.

Min søn var meget sensitiv som lille og blev let overstimuleret, særligt hvis vi var ude på besøg hos andre eller havde gæster. Jeg vidste HVER gang at der ville gå 4-5 timer og så stod jeg med et ulykkeligt spædbarn der skreg og skreg og skreg..  

Men det umøntede sig primært sådan - meget gråd.

Anmeld Citér

14. marts 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Det er også i den alder, at baby tager sit første udviklingsspring. Det vil sige, at han/hun pludselig opfatter mere af verden og kan sagtens have et par dage med mere gråd eller et større behov for at ligge ved brystet. 

I gør det garanteret super fint. I har kendt baby i 5 uger, hvor ingen dage er ens. Giv jer lidt selv lidt plads.

Anmeld Citér

14. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når mine er blevet overstimuleret, har de grædt utroligt voldsomt og haft svært ved at finde roen igen. Og det var som regl vores besøgene som overstimulerede baby. 

Hvordan forholdte i jer så overfor besøgende? Vi føler ikke rigtig folk forstår at ting påvirker ham

Anmeld Citér

14. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej.

Altså, mine børn har reageret ved at græde, dreje hovedet væk og sådan noget.

Men jeg tror ikke, I sådan skal være bekymrede for, om I er kommet til at overstimulere barnet. Alle nye forældre famler sig lidt frem og kommer til at overstimulere eller understimulere, putte for tidligt eller for sent, amme for lidt eller for meget og så videre. Det er selvfølgelig synd for baby her og nu, at I måske har misforstået nogle signaler, men bare det, at I bekymrer jer på den her måde, synes jeg, viser, at I nok ikke bare har overstimuleret baby helt hjernedødt.

Nu har I så lært noget om jeres baby, og så ved I det. Og så kommer I til at gøre noget andet, som ikke er lige i skabet en anden gang, og så bliver I klogere igen, og stille og roligt finder I ud af det hele. Baby skal nok klare sig gennem det hele.

Tak det var en dejlig besked men det har godt nok været hårdt at indse det var os der har forvoldt alt den gråd hver nat, som vi har oplevet, vi troede måske det var nogle spændinger eller mave problemer

Anmeld Citér

14. marts 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Min søn var meget sensitiv som lille og blev let overstimuleret, særligt hvis vi var ude på besøg hos andre eller havde gæster. Jeg vidste HVER gang at der ville gå 4-5 timer og så stod jeg med et ulykkeligt spædbarn der skreg og skreg og skreg..  

Men det umøntede sig primært sådan - meget gråd.

Hvordan forholdte i jer så når I var ude? Skræmmende i barnet af, så det måske mest var hos jer  ?

Hvor meget skulle der Ca til før at der kom en efterreaktion? 

Anmeld Citér

14. marts 2022

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Det er også i den alder, at baby tager sit første udviklingsspring. Det vil sige, at han/hun pludselig opfatter mere af verden og kan sagtens have et par dage med mere gråd eller et større behov for at ligge ved brystet. 

I gør det garanteret super fint. I har kendt baby i 5 uger, hvor ingen dage er ens. Giv jer lidt selv lidt plads.

Ja. Vi er klar over tigerspringet. Vi tænker ikke det er det der er på spil lige nu. Det har været i et godt stykke tid, vi troede det var maven. Men så var vi for første gang ude af huset i længere tid og oplevede det samme som alle andre aftner bare meget tidligere og voldsommere. Første dag var det 5 timers gråd og vrede og næste dag var det 8 timers gråd og vrede on off, hvor barnet søgte tryghed, men overhovedet ikke kunne finde roen.

Anmeld Citér

14. marts 2022

TLO

Her hos os minimerede vi både det at være på besøg og det at have besøg. Efter barselsbesøgene, som vi fik bredt ud og gjort korte, var det kun mormor som kom fast 1-2 gange i ugen en times tid, så jeg kunne få mig et bad.

Da vores søn var ca 6 uger begyndte jeg at ses med min mødregruppe 1 gang ugentligt, og ved ca 3,5 måned startede vi med at gå til musik.

De gange hvor vores søn er blevet ked af det, han græd ellers ikke, er vi taget hjem.

Hvor tit er I ude/har besøg?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.