Anonym skriver:
Hvordan forholdte i jer så når I var ude? Skræmmende i barnet af, så det måske mest var hos jer ? 
Hvor meget skulle der Ca til før at der kom en efterreaktion?
Vi begrænsede det så vidt muligt og skærmede ham.
vi kunne godt have min mor til kaffe en times tid fx uden der var noget, men mere end det var for meget. Samme med babysvømning - det blev droppet for det blev for meget, istedet gjorde jeg det alene med ham 1 gang om ugen hvor vi så kun badede 15-20 min så han stadig fik styrket motorikken og det var fint.
Ud og spise både hos andre men også på restaurant var udelukket.
Med alderen trappede vi det langsomt op, startede med fx brunch bare min søn, hans far og jeg, og så direkte hjem, og så hjem til familie 2 timer, næste gang 2 1/2 time, og sørge for at alle i rummet ikke på skift sad med ham (på trods af det kriblede i fingrene på dem). Han var primært hos mig når vi var ude.
han gik derudover i dagpleje istedet for vuggestue, hvilket i starten også var meget for ham, selvom de kun var 3 børn. Senere i skovbørnehave med 2 stuer hvor der på hver stue var Max 10 børn, og 4 pædagoger på hver stue.
Det har været en kæmpe gavn for ham at have rolige rammer og kunne udvikle sig i sit tempo på det punkt.
i dag er han 11 år næste måned, og ikke generet af det, men er vi i zoo eller Tivoli en dag hvor der er mange, eller til fødselsdag hvor der er mange mennesker og sker meget omkring ham, trækker han sig nogengange lidt ind i sig selv og bliver træt, og der har vi en aftale om at kan han mærke det bliver for meget, så tager vi selvfølgelig hjem (om ikke andet snarest muligt hvis man står lige midt i kageskæring
) men med alderen sker det mere og mere sjældent.
Mange synes vi pylrede og var for meget om ham, og han skulle bare smides ud i det. Men det var bestemt ikke hans behov, og knuste mit hjerte da han var lille og skreg 8-9+ timer fordi han var så overstimuleret. (Og ja kolik blev udelukket)
så ja.. vi tilpassede os ham, hans behov og har en dejlig glad og velfungerende dreng