jeg beklager på forhånd hvis dette indlæg kommer til at virke en smule rodet. Sagen er den at jeg går rundt med nogle følelser, som jeg har svært ved at placere, og muligvis også beskrive korrekt.
Efter at jeg er gået ind i 3. Trimester, og min mave naturligvis er blevet rigtig synlig, og ikke lader sig “skjule” om jeg så iførte mig et 7-mands telt, har jeg haft et behov for at trække mig fra alt socialt. Jeg ser mig helst fri for at handle ind, gå ture, deltage i sociale arrangementer, eller andre ting hvor min graviditet kan komme på tale, eller nogen skal røre ved min mave (svigermor er specielt slem til dette, og det vender sig i mig hver gang, jeg kan ikke have det). Jeg har sådan en følelse af at være blottet, og til frit skue det tætteste jeg kan komme er sammenlignelig med at “skamme” sig, selvom det ikke føles som om det er det jeg gør.. . Jeg er ikke ked af det over min graviditet, slet ikke og jeg glæder mig meget.
Det er mere en følelse af at min graviditet er privat, og jeg ikke har lyst til at diskutere/snakke om den med særlig mange andre end mine tætte veninder, mand, eller mor f.eks. Når jeg prøver at google kommer der ikke noget materiale op der skulle kunne forklare hvad det er jeg føler, eller om det er “normalt”. Jeg boner heller ikke ud på fødselsdepression eller lignende.
Min egne tanker er at det må være hormoner der spiller mig et puds, men følelserne er der jo alligevel.
Det er ret hæmmende og ubehageligt at have det sådan, så jeg tænker om nogen har været i nærheden af at genkende noget af det jeg beskriver i ovenstående? Andre bud på hvad det kan dreje sig om er også hjertelig velkommen…
Anmeld
Citér