7-årig dreng - seksuelle tanker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.047 visninger
31 svar
78 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. marts 2022

Anonym trådstarter

Blev i går ringet op af skolen fordi min søn i 0.klasse sammen med en anden dreng var gået med en pige på toilettet og bedt hende tisse på hans hånd, hvilket hun så havde gjort. Drengene havde ikke decideret tvunget hende, men bagefter gik pigen til læreren fordi hun alligevel havde følt sig presset/utilpas med det. De fik det snakket igennem, og de 2 drenge kunne ikke rigtig give nogen forklaring på hvorfor de havde syntes det var en god ide.

Episoden var egentlig ret harmløs, skolen ringede vist mest fordi vores dreng blev rasende ked af det da de blev irettesat, og insisterede på af vi forældre ikke måtte få noget at vide fordi “han ville blive sat i skammekrogen i 2 uger”. Vi har nu aldrig brugt skammekrog, så ved ikke lige hvad det handlede om. Han er måske 4-5 gange i sit liv blevet sendt på værelset.

Jeg snakkede også med ham da jeg hentede, og han gentog han ikke vidste hvorfor. Mens vi sidder i bilen og venter på hans storesøster, siger han pludselig hvorfor: “jeg tænker hele tiden på piger, og vil gerne røre deres tissekoner, jeg VIL ikke tænke sådan, men kan ikke finde ud af at stoppe” - herefter begyndte han at græde - det var tydeligt han skammede sig.

Jeg sagde at det nok var meget normalt for drenge, det vigtige var bare ikke at handle på de tanker. Men ærligt talt sagde jeg det mest for at trøste ham - må indrømme jeg synes det lyder ufatteligt tidligt at begynde med den slags.

Han har så vidt vides aldrig været udsat for noget seksuelt, vi derhjemme har et afslappet forhold til nøgenhed, og han er vant til at være i bad med sin storesøster på 10. Han har for flere år siden opdaget at det føles rart at trykke på dilleren, det har vi sagt han gerne må - det skal bare foregå privat, fx på hans værelse. En gang imellem tager jeg ham i at gøre det på sofaen, og beder ham stoppe når han er sammen med andre.

Generelt har han nok en tendens til at være tiltrukket af “forbudte” ting, jeg har blot tolket det som noget drenge-halløj. Han HAR også svært ved at høre ordet nej og ikke få sin vilje - noget jeg blot har tillagt hans alder. Ellers tænker jeg han er ret meget som drenge i den alder er.

Så mit spørgsmål er nok: ER det normalt at have den slags tanker allerede som 7-årig ?

Og hvorfor føle så stor skam, når vi netop har et ret afslappet forhold til det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg vil nok droppe at han går i bad med storesøster på 10 år, det havde mine aldrig fået lov til da nogle piger så småt begynder at udvikle sig der. 

Jeg tror bestemt at drenge i den alder begynder at tænke på det andet køn, det kan jeg da se på min egen på 8 år men det virker lige vildt nok med den episode på skole samtidig med han godt kan finde på at tage sig selv på tissemanden når han er sammen med andre. 

Jeg ville snakke med en professionel for at høre hvad de siger man skal gøre, ikke fordi jeg tror han skal gå til psykolog men mere at I som forældre ved hvordan i skal reagere. 

Held og lykke med det 

Anmeld Citér

9. marts 2022

Anonym

Jeg ville tage det helt roligt. Det behøver ikke at være seksuelt for ham. Han vil gerne se og røre en tissekone fordi han er nysgerrig og det er lidt forbudt, det behøver ikke betyder det er seksuelt.  Jeg husker selv som barn at lege med en drengeven i den alder og vi udforskede hinandens køn, som vi udforskede så meget andet. 
At han røre ved sin diller er også normalt. Der er helt vildt mange nervebaner til penis og klitoris og jeg det føles rart at røre ved, men igen det er ikke seksuelt. 
Vi lever i en krænkelse kultur og vi er også bange for at vores børn skal krænkes eller krænker andre. Børn er børn og det seksuelle kommer først senere end 7 år. 

Anmeld Citér

9. marts 2022

Anonym

Det er lidt svært at vurdere om det er unormalt at han tænker på pigernes tisse koner. Umiddelbart tænker jeg også det er normalt i den alder at interessere sig for den slags, jeg kan huske at jeg også udforskede den slags med min drengeven. Men hvis han konstant tænker på det, så er det nok ikke normalt.

Samtidig så synes jeg det er virkelig mærkeligt at han har fået en pige til at tisse på sin hånd. Tror jeg ville prøve at finde ud af lidt mere om det, evt snakke med den anden drengs og pigens forældre. Synes ikke det er normal adfærd at gøre den slags.

Anmeld Citér

9. marts 2022

Mrs.

Jeg ville prøve at tale med hans læge og høre hvad han/hun tænker, og evt om lægen kan tage en snak omkring de følelser og ting der sker i kroppen. 
Min dreng bliver 11 år næste måned, og er først nu begyndt at have en SMULE interesse for pigerne. Kan se og høre fra de andre drenge mødre jeg kender og fra skolen, at de er begyndt mellem 10-12 år. Dog ikke i det omfang.. mere at de hiver tøserne lidt i håret og er meget bevidste om forskellene på piger og drenge. 
min dreng er også blevet meget blufærdig, der sker en masse med hans krop nu osv da han er begyndt lige så stille at gå i puberteten, så vi er igang med brug af deo osv.. 

men synes det er meget for en dreng på 7 år.. og hvis det gør ham så ked af det, så skal han bestemt have sat nogen ord på sine tanker og fantasier og vide hvad det er, hvorfor og blive afklaret omkring dem så det ikke plager ham.. 

Anmeld Citér

9. marts 2022

Missyou

Jeg synes det lyder lidt udover hvad der er normalt. Jeg har selv to drenge. En på 6 og en på knap 8. De har ikke givet udtryk for lignende tanker. De har opdaget det er rart at røre ved den lille mand mellem benene, men det er ikke noget de taler om eller noget i den dur. Ift piger så snakker de om kærester og kys, men det er også det. 
jeg tror måske jeg ville snakke med nogle professionelle om det, evt sammen med din dreng. 

Anmeld Citér

9. marts 2022

Anonym

Uha pas på med at sygeliggøre og overanalysere det. Hvad er normalt?? Normalen er et bedt spektrum… jeg ville vente og se det an. Han skal hvertfald ikke føle sig forkert 

Anmeld Citér

10. marts 2022

Anonym

Noget jeg tænker lidt er hvordan pigen har det? Hvis det nu havde været 1 pige og 1 dreng havde det været noget andet, men det med at de har stået to drenge og fået hende til at tisse på hans hånd synes jeg er grænseoverskridende  hun var i undertal og jeg var blevet ked af det hvis min datter var kommet hjem og fortalt det  

min  ældste søn har det også svært med grænser. Jeg ville ønske at jeg kunne skrive noget klogt her, men vi har de samme udfordringer herhjemme og jeg ved virkeligt ikke hvad man skal gøre andet end at tale med en psykolog

Anmeld Citér

10. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Noget jeg tænker lidt er hvordan pigen har det? Hvis det nu havde været 1 pige og 1 dreng havde det været noget andet, men det med at de har stået to drenge og fået hende til at tisse på hans hånd synes jeg er grænseoverskridende  hun var i undertal og jeg var blevet ked af det hvis min datter var kommet hjem og fortalt det  

min  ældste søn har det også svært med grænser. Jeg ville ønske at jeg kunne skrive noget klogt her, men vi har de samme udfordringer herhjemme og jeg ved virkeligt ikke hvad man skal gøre andet end at tale med en psykolog

Der står jo faktisk at pigen havde følt sig presset og utilpas, så hun har nok ikke så godt. Jeg har faktisk efter mit svar undret mig over at TS synes det er en harmløs episode, når nu pigen blev presset til det. Og så ER det altså underligt at to 8 årige får en pige til at tisse på deres hånd. Synes ikke bare det er harmløs leg. 

Anmeld Citér

10. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Der står jo faktisk at pigen havde følt sig presset og utilpas, så hun har nok ikke så godt. Jeg har faktisk efter mit svar undret mig over at TS synes det er en harmløs episode, når nu pigen blev presset til det. Og så ER det altså underligt at to 8 årige får en pige til at tisse på deres hånd. Synes ikke bare det er harmløs leg. 

Jeg tænker faktisk overgreb som burde politi anmeldes. Og ja børn kan også godt blive anmeldt.. det er på ingen måde en jævnbyrdig leg..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.