Bagud i udvikling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kir skriver:

Vil bare lige sige at mentalt retarderet er en diagnose som der skal en læge til at vurdere.

Men er enig i at det er en god ide at slå koldt vand i blodet og få en dialog i gang om hvad der skal gøres fremadrettet. Det lyder heller ikke til at pædagogen har diagnosticeret, men bare nævnt det. Lidt uheldigt sagt, men ikke nok til at klage

Konsulenten har jo ikke nævnt mental retardering. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2022

Anonym

Min bonus fik som 3 årig mistanke om retardering i børnehaven, og vil lige starte med at sige, at han er en yderst velfungerende ung mand på 13 år den dag idag uden nogle udfordringer i den henseende.

Han var bagud sprogligt, reagerede fysisk og flere andre årsager... men det er bare med at tage imod den hjælp man kan få.

Som andre skriver skal man nok lige slå koldt vand i blodet, selvom jeg VIRKELIG føler med dig... man bliver da SÅ bekymret for ens dejlige lille barn. Men jeg er sikker på det nok skal gå

PS: Jeg blev også som barn henvist til en talepædagog, da de mente jeg havde problemer med sproget.. det indhentede jeg hurtigt og har altid senere fået topkarakter i alt sprogligt.

De laver indsatser tidligt, hvis man stikker ud fra normen og det er efter min erfaring, kun hjælp, så tag imod det alt hvad du kan

Anmeld Citér

21. februar 2022

Anonym

Ligegyldigt om det er vores børn eller os selv hvis man modtager et brev der som i jeres tilfælde blev slået ud af eller hvis der er noget man ikke forstår så skal man ikke som noget af det først skrive klag over personen der har udtalt sig  men derimod tag kontakt til vedkommen og få uddybet brevet

Anmeld Citér

21. februar 2022

Kir

Mor og meget mere skriver:

Det skriver TS at hun har, kan jo kun gå ud fra det 

Anmeld Citér

21. februar 2022

Kir

Mor og meget mere skriver:

Åh, kan se jeg måske har misforstået TS fordi han/hun skriver lidt pudsigt. Kan godt se TS måske spørger om barnet er mentalt retarderet hvis det er bagud i sin udvikling. 

Anmeld Citér

21. februar 2022

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Det skriver TS at hun har, kan jo kun gå ud fra det 

Hvor skriver jeg det? Jeg stiller et spørgsmål om, at når man er bagud i udvikling på flere punkter, kan min datter være mentalt retarderet, og jeg skriver også længere nede i tråden hvorfor jeg spørger indtil det

Mit opslag er for at søge viden om hvad dette kan betyde for vores datter.

Anmeld Citér

21. februar 2022

Kir

Anonym skriver:

Hvor skriver jeg det? Jeg stiller et spørgsmål om, at når man er bagud i udvikling på flere punkter, kan min datter være mentalt retarderet, og jeg skriver også længere nede i tråden hvorfor jeg spørger indtil det

Mit opslag er for at søge viden om hvad dette kan betyde for vores datter.

Ja beklager, din kommatering gjorde at jeg misforstod hvad du skrev da jeg genlæste det kunne jeg godt se at meningen var en anden 

Anmeld Citér

21. februar 2022

Anonym

Grunden til jeg stiller det spørgsmål, er pga hvis man googler bagud i udvikling, så dukker retardering op, har ikke misforstået, eller overanalyseret for den sags skyld

Og nej der er ikke givet en diagnose, pt er det PPR møllen vi er igennem.

Men det er en overanalyse af det du læser på nettet. Bagud er ikke = retardering. 

Anmeld Citér

21. februar 2022

Anonym

Altså, vi kan give vores besyv hvad vi tror/selv har erfaret, men det kan du ikke bruge ift eget barn.

Men det du kan, som flere skriver, tage det med ro og se hvorledes det udspiller sig. 

Jeg er i skole-regi og ingen af vores "bagud" børn eller dem vi har fået vurderet "bagud" fra børnehaven er mental retarderet af nogen slags. 

Jeg tænker bare det er dejligt at de er opmærksomme på dit barn, så hun kan få en målrettet indsats, så hun netop når 'normal niveau' som hendes jævnaldrende. Det kan eksempelvis være noget så simpelt som sproget, som er et vigtig fundament for adfærden, eksempelvis kommunikere manglende sprogbørn med skrig/udadreageren som aftager når de får sprog i orden.

Jeg tænker det er godt at de har øje for dit barn uden at det betyder noget negativt for hendes fremtid.

Anmeld Citér

21. februar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså, vi kan give vores besyv hvad vi tror/selv har erfaret, men det kan du ikke bruge ift eget barn.

Men det du kan, som flere skriver, tage det med ro og se hvorledes det udspiller sig. 

Jeg er i skole-regi og ingen af vores "bagud" børn eller dem vi har fået vurderet "bagud" fra børnehaven er mental retarderet af nogen slags. 

Jeg tænker bare det er dejligt at de er opmærksomme på dit barn, så hun kan få en målrettet indsats, så hun netop når 'normal niveau' som hendes jævnaldrende. Det kan eksempelvis være noget så simpelt som sproget, som er et vigtig fundament for adfærden, eksempelvis kommunikere manglende sprogbørn med skrig/udadreageren som aftager når de får sprog i orden.

Jeg tænker det er godt at de har øje for dit barn uden at det betyder noget negativt for hendes fremtid.

Ser det absolut kun som en hjælp, er glad for der sker noget nu, men som andre herinde med forskellige dilemmaer med vores børn, er det rart at høre fra andre der har viden på dette område, så jo vi kan godt bruge det andre er så søde at dele.

Og da min kone og jeg er lidt blæst bagover, at vores datter er bagud på flere områder, og ikke aner hvad det kommer til at betyde, så søgte vi viden på nettet, som kun gjorde os mere bekymret desværre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.