Glutenfri mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.588 visninger
21 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2022

Mrs.

Min dreng er efter aftale med lægen begyndt på glutenfri kost. 
men hold nu op en jungle! 
Har besluttet selv at bage brød, og selv lave glutenfri pasta.. Men søger alternativer til mange af de produkter han ellers normalt spiser, fx morgenmadsprodukter, muslibarer til madpakken, fredags slik osv. 

synes ikke udvalget er så stort som jeg gerne ville have, og man må ofte i flere forskellige dagligvarebutikker for at finde det forskellige. 

Er der nogen der kan anbefale nogen butikker (evt helsebikse) som sælger et godt/bredt udvalg af glutenfri produkter?

og hvis nogen har nogle lækre opskrifter på glutenfri kiks/småkager/kage og andre snacks må i meget gerne dele dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2022

Kastanje

Prøv at søge efter grupper på fb med folk der har cøliaki.

Anmeld Citér

19. februar 2022

fehår

Müslibarer er meget nemt at lave selv med glutenfri havregryn og smager fantastisk

Hvis du har en Bilka i nærheden, har de generelt et ret godt glutenfrit udvalg, synes jeg.

Anmeld Citér

19. februar 2022

Tip!

Syns jeg har set et ret stort udvalg at glutenfri produkter i Rema1000. Både brød, muslibare osv. 

Anmeld Citér

19. februar 2022

B&J

Både Rema og meny har nogle gode udvalgte varer

nu ved jeg ikke hvor du er fra men ved at i Hjørring Nordjylland i deres meny har de meget stort udvalg af gluten fri alt fra morgen mad til pasta til jamen alt muligt 

Anmeld Citér

19. februar 2022

Mrs.

Kastanje skriver:

Prøv at søge efter grupper på fb med folk der har cøliaki.

Jeg bruger ikke fb

Anmeld Citér

19. februar 2022

Mrs.

fehår skriver:

Müslibarer er meget nemt at lave selv med glutenfri havregryn og smager fantastisk

Hvis du har en Bilka i nærheden, har de generelt et ret godt glutenfrit udvalg, synes jeg.

Det kunne være jeg skulle tilføje dem til listen over hjemmelavede ting  

Anmeld Citér

19. februar 2022

Kastanje

Jeg bruger ikke fb

Ok .. du kunne jo bruge det til disse grupper. Der er en kun tilegnet madopskrifter der er glutenfri. Du får væsentligt bedre input der,  end her i en bred gruppe af forældre.

Anmeld Citér

19. februar 2022

fehår

Mrs. skriver:

Det kunne være jeg skulle tilføje dem til listen over hjemmelavede ting  

Der er ofte virkelig meget sukker i glutenfri produkter, eller alternativt er de lavet på hvedemel, hvor gluten er fjernet - og det er heller ikke særlig sundt. Derfor er det langt hen ad vejen bedre at lave meget selv, og så supplere med at købe det, der er for besværligt at lave selv. Der findes selvfølgelig også sunde, lækre glutenfri produkter, men det er en god idé lige at holde øje

Anmeld Citér

19. februar 2022

Mrs.

fehår skriver:

Der er ofte virkelig meget sukker i glutenfri produkter, eller alternativt er de lavet på hvedemel, hvor gluten er fjernet - og det er heller ikke særlig sundt. Derfor er det langt hen ad vejen bedre at lave meget selv, og så supplere med at købe det, der er for besværligt at lave selv. Der findes selvfølgelig også sunde, lækre glutenfri produkter, men det er en god idé lige at holde øje

Er vidst godt jeg kan lide at stå i køkkenet med den kost her  tak for råd! 
har bestilt to bøger på biblioteket om glutenfri kost og håber de måske også har lidt gode opskrifter man kunne bruge i hverdagen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.