ICSI-behandling? Erfaringer? Andre der skal starte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2022

AkuCatrine

Jeg er akupunktør og arbejder rigtig meget med fertilitetsproblemer. 
når det handler om manden sædkvalitet er der heldigvis eget han kan gøre for at optimere. Ddt gode ved sædceller er nemlig at de dannes fortløbende. 
han vil kunne få bedre sæd af akupunktur (nej der er ikke punkter intime steder og han skal ikke ligge nøgen) kosttilskud og kost/motion. 
jeg har oplevet mænd med virkelig dårlig sæd, lave tvillinger selv efter nogle måneder. 

kh Catrine Marcussen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2022

Charlotte135

Anonym skriver:

Desværre fik jeg et negativt resultat idag :/ og har heller ingen æg på frys, men har hørt at nogle gange skal de finde ud af hvilke hormoner der fungerer bedst for en.. ❤️ Håber på at næste gang er lykkens gang! 

Vi gav omkring 55000 for 3 forsøg!

Hvordan er det gået jer indtil videre?

Anmeld Citér

10. juni 2022

christine2020

10. juni 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Charlotte135 skriver:

Hej du  

Hvordan er det gået siden hen? 

Vi skal have taget æg ud på tirsdag, så det glæder vi os til! Vi var overrasket over at jeg kun skulle scannes en gang, men medicinen har åbentbart virket

Hvordan gik det med jeres forsøg? den var der. 

Jeg har selv et icsi barn. Jeg var igennem en del forsøg, inden det lykkedes. Vil bare sige, at hvis det ikke lykkedes for jer med det samme, så er der mange andre ting, man kan forsøge såsom andre hormoner, AHA og priming. Jeg er selv overbevist om, at det var priming, der fik det til at lykkes for os til sidst. 

Anmeld Citér

10. juni 2022

Charlotte135

Aalborgtøsen skriver:

Hvordan gik det med jeres forsøg? den var der. 

Jeg har selv et icsi barn. Jeg var igennem en del forsøg, inden det lykkedes. Vil bare sige, at hvis det ikke lykkedes for jer med det samme, så er der mange andre ting, man kan forsøge såsom andre hormoner, AHA og priming. Jeg er selv overbevist om, at det var priming, der fik det til at lykkes for os til sidst. 

Jamen jeg ligger i sofaen gravid 9+3 og vi har set babyen 3 gange efterhånden  Vores første forsøg gav sku’ pote, så det er fandme dejligt!

Anmeld Citér

10. juni 2022

KoFy

Charlotte135 skriver:

Hej alle kvinder derude

Min kæreste og jeg skal efter 2,5 år uden positiv graviditets test starte op i fertilitetsbehandling - ICSI. 

Andre der skal starte? Og er der nogen som har prøvet det, og er blevet gravide? I så fald hvor mange gange skulle der til?

Vi er SÅ spændte på at komme igang med forløbet, og håber snart der kommer en graviditet ud af det. Skal lige siges at det er min kærestes sædkvalitet den er galt med, jeg fejler ingenting. 

Held og lykke

Min kone og jeg er lige blevet forældre til vores to tvillingepiger efter ICSI.

Det var vores 1. forsøg med opsætning af æg men andet forsøg med ægudtagning.

Du er velkommen til at spørge, hvis du har spørgsmål.

Anmeld Citér

28. juli 2022

mmtina

Ih hvor er det dejligt at høre om jeres erfaringer - og successfulde forsøg!!!

Jeg er i samme båd som det du beskrev i februar. Jeg er blevet insemineret for 5 dage siden - men grundet kærestens dårlige sædkvalitet er sandsynligheden så lav, at vi starter op på ICSI næste cyklus (1,5 uge). 

Jeg er MEGET nervøs for hormon indsprøjtningerne og ægudtagning. Vil du/i dele erfaringer på dette punkt. Skal jeg bruge så meget krudt og energi på at bekymre mig?

mvh 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym

Jeg er i samme båd som det du beskrev i februar. Jeg er blevet insemineret for 5 dage siden - men grundet kærestens dårlige sædkvalitet er sandsynligheden så lav, at vi starter op på ICSI næste cyklus (1,5 uge). 

Jeg er MEGET nervøs for hormon indsprøjtningerne og ægudtagning. Vil du/i dele erfaringer på dette punkt. Skal jeg bruge så meget krudt og energi på at bekymre mig?

mvh 

Det er meget forskelligt hvordan folk reagerer på såvel at skulle stikke sig selv som ægudtagning mv. Men for mit vedkommende var der ingen problemer. Min kæreste stak mig, men jeg lærte selv at gøre det. Det gjorde ikke specielt ondt eller noget. Jeg synes faktisk stikpillerne med progesteronen var det værste. Og også det jeg havde mest bivirkninger af (forstoppelse). Ægudtagningen var også nærmest en badeferie for mig. Jeg var ellers ret nervøs, da det normalt gør ret ondt på mig at få alm. Gynækologiske undersøgelser. Man kan få noget beroligende hvis man ønsker. Det jeg synes var hårdest var nervøsiteten over hvor mange æg der var modne og om de blev befrugtede. Så for MIG var det slet ikke slemt. Jeg fik taget 10 æg ud hvor af 9 blev befrugtet og 6 var blevet til blastocyster af god kvalitet på dag 5. Et blev lagt op og satte sig fast. Er 22+0 nu og har 5 blastocyster i fryseren. Det skal dog siges at min kæreste har super fin sædkvalitet, men jeg mangler en æggeleder og den anden er skadet, så vi var henvist til ivf. Men sagde ja til at være med i et forskningsprojekt hvor de undersøger om icsi giver flere levende børn end ivf, hvor mændene har god sædkvalitet. Vi trak icsi.

Anmeld Citér

28. juli 2022

Charlotte135

mmtina skriver:

mvh 

* hvis du har lyst kan vi evt. Facebook den/eller snakke sammen i mobil - så viser jeg gerne det vi har været igennem osv

ps. Har en sund og rask dreng i maven, og er 18. Uger henne! 

Anmeld Citér

29. juli 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
mmtina skriver:

mvh 

Jeg synes, det var rigtig svært at stikke sig selv de første par gange. Den der overvindelse med at stikke en nål ind i sig selv. Men efter de første par gange gik det fint, tænkte slet ikke over det, men gjorde det bare. Jeg fik det tip på klinikken at tage lidt hårdt fat i den hudfold, jeg skulle stikke i. Man kan ikke mærke smerte 2 steder fra i samme område på en gang. Så hvis det gjorde lidt ondt at tage fat i huden med fingrene, så mærkede man ikke stikket fra nålen. 

Ægudtagning var ikke så slemt. Det niver da lidt, men er til at komme igennem. Man bliver både lokalbedøvet og får noget beroligende. Du skal derfor også ligge et par timer og hvile og komme til dig selv bagefter og du må heller ikke køre bil bagefter. Men så var jeg også klar til at tage på shopping derefter - skulle jo udnytte fridagen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.