mmtina skriver:
Ih hvor er det dejligt at høre om jeres erfaringer - og successfulde forsøg!!!
Jeg er i samme båd som det du beskrev i februar. Jeg er blevet insemineret for 5 dage siden - men grundet kærestens dårlige sædkvalitet er sandsynligheden så lav, at vi starter op på ICSI næste cyklus (1,5 uge).
Jeg er MEGET nervøs for hormon indsprøjtningerne og ægudtagning. Vil du/i dele erfaringer på dette punkt. Skal jeg bruge så meget krudt og energi på at bekymre mig?
mvh
Jeg synes, det var rigtig svært at stikke sig selv de første par gange. Den der overvindelse med at stikke en nål ind i sig selv. Men efter de første par gange gik det fint, tænkte slet ikke over det, men gjorde det bare. Jeg fik det tip på klinikken at tage lidt hårdt fat i den hudfold, jeg skulle stikke i. Man kan ikke mærke smerte 2 steder fra i samme område på en gang. Så hvis det gjorde lidt ondt at tage fat i huden med fingrene, så mærkede man ikke stikket fra nålen.
Ægudtagning var ikke så slemt. Det niver da lidt, men er til at komme igennem. Man bliver både lokalbedøvet og får noget beroligende. Du skal derfor også ligge et par timer og hvile og komme til dig selv bagefter og du må heller ikke køre bil bagefter. Men så var jeg også klar til at tage på shopping derefter - skulle jo udnytte fridagen 
Anmeld
Citér