ICSI-behandling? Erfaringer? Andre der skal starte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.648 visninger
30 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2022

Charlotte135

Hej alle kvinder derude

Min kæreste og jeg skal efter 2,5 år uden positiv graviditets test starte op i fertilitetsbehandling - ICSI. 

Andre der skal starte? Og er der nogen som har prøvet det, og er blevet gravide? I så fald hvor mange gange skulle der til?

Vi er SÅ spændte på at komme igang med forløbet, og håber snart der kommer en graviditet ud af det. Skal lige siges at det er min kærestes sædkvalitet den er galt med, jeg fejler ingenting. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2022

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Charlotte135 skriver:

Hej alle kvinder derude

Min kæreste og jeg skal efter 2,5 år uden positiv graviditets test starte op i fertilitetsbehandling - ICSI. 

Andre der skal starte? Og er der nogen som har prøvet det, og er blevet gravide? I så fald hvor mange gange skulle der til?

Vi er SÅ spændte på at komme igang med forløbet, og håber snart der kommer en graviditet ud af det. Skal lige siges at det er min kærestes sædkvalitet den er galt med, jeg fejler ingenting. 

Hej

Vi skal starte op med nr 2 den første er lavet ved icsj metoden på privat klinik kom i 1 forsøg 

vi starter nok op i marts april

Anmeld Citér

16. februar 2022

Charlotte135

Stinna Gundlund skriver:

Hej

Vi skal starte op med nr 2 den første er lavet ved icsj metoden på privat klinik kom i 1 forsøg 

vi starter nok op i marts april

Hej med dig  Tak fordi du havde tid til at kommentere! 

Men fedt! Og så i første forsøg! 
Hvis jeg må spørge? Hvilke barnløshedsproblemer har I? 
Og er det et stramt forløb for kvinden? 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Jeg er i uge 19 med en icsi-baby  Vores forløb var sådan her: 

* 1 vellykket inseminationsforsøg som endte i abort.

* 2 mislykkede inseminationsforsøg.

* 1 IVF forsøg som endte i 5 udtagede æg, men ingen befrugtede. Man fandt ud af, at det nok var fordi kærestens sæd ikke rigtigt kunne finde vej til ægget.

* 1 ICSI forsøg som endte med 9 udtagede æg, 1 til oplægning og 2 på frys.

For os gav ICSI pote. Held og lykke!

Anmeld Citér

16. februar 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vi har været igennem ICSI til begge vores børn. Årsagen er rigtig dårlig sædkvalitet (så dårlig, at der har været snak om evt. donorsæd).

Ved første barn blev jeg gravid i første forsøg, og ved andet barn blev jeg gravid i tredje forsøg (fik taget æg ud to gange, og frisk æg op begge gange, og blev så til sidst gravid på et fryseæg)

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

På vores klinik var succes-raten 2,5 forsøg i gennemsnit. Så god fornøjelse

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Vi har et barn gennem icsi behandling (frisk forsøg) og så er jeg højgravid med nr 2 lavet med fryse æg.

Jeg er blevet gravid i første forsøg begge gange. Ægget fra fryseforsøget, stammer fra samme ægudtagning som jeg blev gravid med den første fra. 
Så alt i alt har jeg været igennem 1 ægudtagning, 1 frisk forsøg og 1 fryse forsøg. 

Her er det også sædkvaliteten der gør, at vi er i behandling, jeg fejler ingenting

Blot en solskinshistorie mange gange held og lykke!

Anmeld Citér

16. februar 2022

Charlotte135

Ej hvor nogle gode historier I alle har  Nu er vi endnu mere spændte på opstart! Vi starter så på det offentlige i den kommende cyklus, og vi glæder os til forhåbentlig at stå med en positiv graviditetstest inden sommer

Anmeld Citér

16. februar 2022

Anonym

Jeg har idag fået lagt et æg op for første gang med icsi. Synes hormonerne var ok, var bare lidt øm i underlivet! Ægudtagning var også ok med smertestillende! 

for mig er det også pga min kærestes sædkvalitet og er bare mega glad for at være kommet i gang og få hjælp til befrugtning som jo er udfordring når sædkvaliteten er lav ❤️ Hvor skal du i behandling ?

Anmeld Citér

17. februar 2022

Charlotte135

Anonym skriver:

Jeg har idag fået lagt et æg op for første gang med icsi. Synes hormonerne var ok, var bare lidt øm i underlivet! Ægudtagning var også ok med smertestillende! 

for mig er det også pga min kærestes sædkvalitet og er bare mega glad for at være kommet i gang og få hjælp til befrugtning som jo er udfordring når sædkvaliteten er lav ❤️ Hvor skal du i behandling ?

Ej hvor dejligt for jer  Så må vi håbe det lykkedes med behandling! 

Jamen vi starter op den 8 marts på Horsens fertilitetsklinik.. Vi har været på venteliste lidt længe, og nu skal vi endelig til og igang  

Er du på lang eller kort protokol? Og kunne du sagtens stikke dig selv?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.