Min mand og jeg har været sammen i 14 år og fandt sammen relativt unge. Vi har 2 små børn (børnehave og vuggestue-alderen), hus og hverdag. Min mand er et godt menneske. Han er støttende, omsorgsfuld, respektfuld, loyal, tålmodig, en god far og godhjertet, dvs han mener alt godt. Han er virkelig, virkelig en god mand. Vores hverdag kører. Vi skændes aldrig. Vi snakker godt sammen om alt, også følelser, tanker og drømme. Vi griner sammen. Og har det godt i hinandens selskab. Så på papiret virker alt perfekt.
Sagen er bare den at det er det ikke. Forstået på den måde at vi ikke er kærester og ikke har været det længe. Vi dater ikke længere eller gør søde små ting for hinanden. Jeg har ikke lyst til sex med ham længere, og kys, kram og kærtegn er også minimalt. Jeg kan ikke rigtig. Det føles ikke rigtig. Dét har ændret sig. Måske følelserne. Jeg ved det ikke. Han tager heller ikke initiativ til det. Eller til andet parforholdsting. Jeg har forsøgt at holde “flammen i live” med dates, kærlige ting mv men har følt mig meget alene med ansvaret for vores forhold, den der tager initiativ, gør noget ud af det og på et tidspunkt stopper man jo med at prøve. Sådan har det været længe men ikke altid. Der går småbørn og hverdag i den og det føles mere som om vi er 2 bedste venner der bor sammen og er forældre sammen med et par. Det er heller ikke fordi jeg egentlig har lyst til at være sammen med andre og jeg har ikke lyst til at bryde vores familie op over ingenting, som jeg føler det her er. Det er jo “bare følelser”. Eller er det dét?
Er der andre i et forhold som mit? Hvad er jeres tanker? Måske nogen der er kommet ud på den anden side - enten sammen eller hver for sig - som vil dele jeres erfaringer med mig? Jeg har delt mine følelser med min mand og han bliver bare ked af det, lover at hjælpe med at være mere kærester og glemmer det så igen, når hverdagen kører. Det er ikke fordi jeg har tårnhøje forventninger og kræver gaver, blomster og romantiske middage hver uge - vi har trods alt små børn og tiden er ikke den samme - men “slet ingenting”, den synes jeg også er svær.
Anmeld
Citér