AV! Hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2022

Kir

Anonym skriver:

Det er ikke amning kontra flaske men TS skriver at hun har det hårdt med det og det er der jo heldigvis en løsning på (flaske). 

Hvorfor blive ved når man er i smerter og det ikke fungerer? Forstår ikke den der mentalitet med at man absolut SKAL amme sit barn uanset hvad. Er det ikke vigtigere at man som nybagt mor har det godt?

Selvfølgelig skal man ikke blive ved hvis det er stressende for mor og barn. Men det kan altså tage op til en måned at få amningen ordentlig op at køre. Og det giver bare noget flaske ikke giver. Er helt enig i, at flaske ikke er dårlig for barnet og man er bestemt ikke en dårligere mor fordi man ikke ammer. Men amning er altså bare det bedste, hvis det er muligt. Og hvis nu problemerne skyldes ting der kan løses med lidt hjælp fra en ammevejleder eller lægehjælp, så er det da dumt at afskrive amningen med det samme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2022

Hanspige

Har du sat dig ind i det for nylig? Modermælkserstatning er et fantastisk alternativ og jeg synes det er ærgerligt at kvinder der fravælger amning stadig bliver set skævt til som om amning er det eneste rigtige

Jeg er udmærket klar over at modermælkserstatning ikke indeholder antistoffer som modermælk gør men at amme sit barn er ingen garanti for at det ikke udvikler diverse sygdomme som fx astma og allergier, det kan jeg selv skrive under på.

Om det er besværet hver er op til den enkelte. For mig er det i hvertfald ikke. 

Ja det er et godt alternativ. For det er hvad det er, et alternativ. 

Der er ingen grund til at føle sig udskammet fordi andre ammer. Jeg har på intet tidspunkt udskammet dig for mme. Så det ved jeg ikke hvor du har fra

Og ja jeg har små børn, så min viden er sådan nogenlunde opdateret

Nu lader jeg den ligge så det ikke ender i en underlig debat i en debat. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym trådstarter

Sikke en masse svar. Tak!

Jeg fik lov at komme ind forbi Mor Barn i går eftermiddags. Her blev hans sutteteknik endnu engang rost. Til gengæld var ammebrikken, jeg havde fået med fra sygehuset, for lille og havde lavet sår (bruger i den ene side, da mine bryster er forskellige), og hun var næsten chokeret over, at jeg ikke havde brugt lanolin. Det fik jeg også lidt af med hjem.

Så der er håb forude; især når såret heler. 

Uanset hvad blev jeg mødt af en utrolig ro, tålmodighed og forståelse, hvilket var SÅ værdsat i en situation, hvor jeg følte mig sårbar og frustreret. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Agma

Profilbillede for Agma
Anonym skriver:

Sikke en masse svar. Tak!

Jeg fik lov at komme ind forbi Mor Barn i går eftermiddags. Her blev hans sutteteknik endnu engang rost. Til gengæld var ammebrikken, jeg havde fået med fra sygehuset, for lille og havde lavet sår (bruger i den ene side, da mine bryster er forskellige), og hun var næsten chokeret over, at jeg ikke havde brugt lanolin. Det fik jeg også lidt af med hjem.

Så der er håb forude; især når såret heler. 

Uanset hvad blev jeg mødt af en utrolig ro, tålmodighed og forståelse, hvilket var SÅ værdsat i en situation, hvor jeg følte mig sårbar og frustreret. 

Hvor var det godt du kom afsted og blev mødt på så god en måde! Godt gået

Held og lykke med resten af jeres ammeforløb. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym

Ja det er et godt alternativ. For det er hvad det er, et alternativ. 

Der er ingen grund til at føle sig udskammet fordi andre ammer. Jeg har på intet tidspunkt udskammet dig for mme. Så det ved jeg ikke hvor du har fra

Og ja jeg har små børn, så min viden er sådan nogenlunde opdateret

Nu lader jeg den ligge så det ikke ender i en underlig debat i en debat. 

Jeg synes du shamer lidt ved at skrive "for det er hvad det er, et alternativ".

Det er rigtig nok et alternativ for ammende, men det er samtidig en valgmulighed for alle mødre. Jeg har selv taget et bevidst valg om at give MME, det har aldrig været et alternativ for mit vedkommende da jeg ikke har lyst til at amme. 

Anmeld Citér

7. februar 2022

Hanspige

Anonym skriver:

Jeg synes du shamer lidt ved at skrive "for det er hvad det er, et alternativ".

Det er rigtig nok et alternativ for ammende, men det er samtidig en valgmulighed for alle mødre. Jeg har selv taget et bevidst valg om at give MME, det har aldrig været et alternativ for mit vedkommende da jeg ikke har lyst til at amme. 

Det er et alternativ til amning - uanset grund til man ikke ammer alene navnet siger det. 

Modermælks erstatning - erstatning for modermælk.  Forstår ikke hvorfor det er et problem. 

Jeg ammede kun min første kortvarigt og min 3 i 1,5 år.. følte mig aldrig udskammet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.