AV! Hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2022

Anonym

Mælken løb til onsdag nat, og læser nogle steder op til 14 dage. Lige er det dog svært at klare næste døgn.. 

Det giver så meget godt at amme, men lige nu er det svært. Det ligner lidt, at han får lavet “læbestift”, men den ene er også sværere for ham end den anden. Pyha. 
Håber det bliver bedre...

Ja, amning giver meget godt men det gør nutidens modermælkserstatning altså også. Hvis amning er svært i sådan grad at det påvirker en negativt så er det ikke det værd. Der er ingen skam i at give flaske (og så kan far jo også deltage i fodring af baby ). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2022

Hanspige

Anonym skriver:

Hvis hans sutteteknik er fin og creme ikke hjælper på smerterne så ville jeg stoppe med at amme.

Man er ikke en dårlig mor fordi man fravælger amning og der kan være masser af fordele ved at give flaske i stedet for bryst.

Er det ikke lidt hurtigt at give op hvis man gerne vil amme? 

Anmeld Citér

6. februar 2022

Anonym

Er det ikke lidt hurtigt at give op hvis man gerne vil amme? 

Det kommer vel an på hvordan man ser på det. Jeg vil til hver en tid hellere give mit barn flaske end at være stresset og plaget af smerter pga. amning, især når nu modermælkserstatning er udviklet til at være næsten lige så godt

Anmeld Citér

6. februar 2022

Hanspige

Anonym skriver:

Det kommer vel an på hvordan man ser på det. Jeg vil til hver en tid hellere give mit barn flaske end at være stresset og plaget af smerter pga. amning, især når nu modermælkserstatning er udviklet til at være næsten lige så godt

Hvis man gerne vil amme, synes jeg bestemt man skal prøve og gå hjælp til at få det til at fungere. 

Vi ser ikke ens på modermælks erstatning

Anmeld Citér

6. februar 2022

Anonym

Køb noget Lansinoh, jeg har brugt det ved amning af alle mine 4 unger. Det lindrer perfekt!

Det allergifrit, rent naturprodukt med dokumenteret effekt.

Lærte det at kende fra en prøve af givet af min sundhedsplejerske.

Anmeld Citér

6. februar 2022

Anonym

Hvis man gerne vil amme, synes jeg bestemt man skal prøve og gå hjælp til at få det til at fungere. 

Vi ser ikke ens på modermælks erstatning

Har du sat dig ind i det for nylig? Modermælkserstatning er et fantastisk alternativ og jeg synes det er ærgerligt at kvinder der fravælger amning stadig bliver set skævt til som om amning er det eneste rigtige

Jeg er udmærket klar over at modermælkserstatning ikke indeholder antistoffer som modermælk gør men at amme sit barn er ingen garanti for at det ikke udvikler diverse sygdomme som fx astma og allergier, det kan jeg selv skrive under på.

Om det er besværet hver er op til den enkelte. For mig er det i hvertfald ikke. 

Anmeld Citér

6. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Har du sat dig ind i det for nylig? Modermælkserstatning er et fantastisk alternativ og jeg synes det er ærgerligt at kvinder der fravælger amning stadig bliver set skævt til som om amning er det eneste rigtige

Jeg er udmærket klar over at modermælkserstatning ikke indeholder antistoffer som modermælk gør men at amme sit barn er ingen garanti for at det ikke udvikler diverse sygdomme som fx astma og allergier, det kan jeg selv skrive under på.

Om det er besværet hver er op til den enkelte. For mig er det i hvertfald ikke. 

Hvorfor besvare et indlæg om amning med brug for råd fra folk, der ammer til at starte en debat om amning kontra flaske? Trådstarter søger ikke råd om at stoppe, men råd til, hvordan man bliver ved.

Erfarne ammere ved, at de fleste har skulle igennem dette og ved en smule vidensdeling, kommer de fleste vel over på den anden side.

Trådstarter: det går over. Det er sværest ved 1. Barn og altid i starten, når mælken løber til. Evt. Sutter barnet forkert og så er der jo nogle, der får svamp eller brystbetændelse. Brug din sundhedsplejerske ��

Ønsker dig en god amning!

Anmeld Citér

6. februar 2022

Anonym

Hvorfor besvare et indlæg om amning med brug for råd fra folk, der ammer til at starte en debat om amning kontra flaske? Trådstarter søger ikke råd om at stoppe, men råd til, hvordan man bliver ved.

Erfarne ammere ved, at de fleste har skulle igennem dette og ved en smule vidensdeling, kommer de fleste vel over på den anden side.

Trådstarter: det går over. Det er sværest ved 1. Barn og altid i starten, når mælken løber til. Evt. Sutter barnet forkert og så er der jo nogle, der får svamp eller brystbetændelse. Brug din sundhedsplejerske ��

Ønsker dig en god amning!

Det er ikke amning kontra flaske men TS skriver at hun har det hårdt med det og det er der jo heldigvis en løsning på (flaske). 

Hvorfor blive ved når man er i smerter og det ikke fungerer? Forstår ikke den der mentalitet med at man absolut SKAL amme sit barn uanset hvad. Er det ikke vigtigere at man som nybagt mor har det godt?

Anmeld Citér

7. februar 2022

Anonym

Jeg ville investere i en god ammevejleder, en som kan tage sig tid til at kigge på din amning og om sutteteknikken er korrekt. (SP'er kan også være ammevejledere)

Fordi ja, amning skal ikke gøre ondt - selvfølgelig er der noget ømhed de første dage, brystet skal lige tilvendes, men det må jo ikke være et smertehelvede. Men det skal selvfølgelig have en chance for at komme op og køre.

Og amning er hårdt, og for de færreste kommer den ligetil - men dertil skal man også kende sin grænse og overveje at stoppe hvis det ikke går den rigtige vej. Det er ikke alle børn der kan og vil og det gælder også for moren, og det er altså helt okay.

Jeg har eksempelvis meget lidt mælk, så her køre vi amning og mælkeerstatning og amningen var iøvrigt heller ikke nem her, men det blev meget bedre.

Held og lykke og tillykke med ham.

Anmeld Citér

7. februar 2022

Kir

Vil bare sige at det altså ikke er meningen at det nærmest er uudholdeligt at amme. Og hvis din brystvorte får læbestift form, så er der noget der er forkert.

Jeg har haft en del problemer med amning, vi var indlagt efter fødslen og fik ret forskellige ting at vide af sygeplejerskerne. Og fik ikke noget info af jordmødre. Så jeg kæmpede en måned med læbestiftformede brystvorter og at de blev hvide. Og de sprækkede og det var mega smertefuldt. Jeg smurte konstant med lansinoh (vidundermiddel) men det løste altså ikke problemet. Jeg fik en ammevejleder ud fra sundhedsplejen, men inden da havde jeg selv leget dr google og fundet ud af at mange af symptomerne passede på for stramt tungebånd. Bla havde han udover dårlig amning også mavepine, hård mave og silent refluks. Og det viste sig at det var for stramt tungebånd.

Jeg kæmpede ekstremt meget med den amning og ville ønske jeg havde fået hjælp tidligere.

Jeg siger ikke det nødvendigvis er stramt tungebånd, men synes helt klart du skal få en ammevejleder ud. Jeg blev de første par uger ved med at få at vide at "det gør ondt i starten", men har jo så efterfølgende fundet ud af at det ikke er normalt at det er fuldstændig ulideligt at amme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.