Sidder lige her til aften og fælder et par tårer, og havde bare brug for at dele det med nogen.
Jeg er på barsel med vores tredje barn, og forud for det var jeg sygemeldt fra arbejde i det meste af graviditeten, hvilket var en stor sorg, for jeg elsker mit arbejde. Så jeg har gået hjemme i snart et år, og den lille er fem måneder.
På grund af corona situationen, har det været en meget ensom tid. Jeg har i forvejen ikke rigtig nogen gode venner, bare en masse bekendte, som jeg ikke ses med privat, og under graviditeten sås jeg ikke med nogen, fordi jeg med de konkrete helbredsproblemer under graviditeten var ekstra udsat. Mange vil heller ikke ses pga coronafrygten.
Efter fødslen har været hård. Jeg har haft de andre børn hjemme af flere omgange pga hele det corona cirkus. Om så det er nedlukninger, nær kontakt osv. Så mit liv består selvfølgelig af baby, men i det hele taget bare børn, børn, børn og ikk rigtig andet.
Min mand er ene leder for omkring 80 medarbejdere. Hans arbejde er super spændende, og jeg elsker, når han fortæller om det. Men det er selvfølgelig ret krævende. Han er god til ikke at komme alt for sent hjem, men når han kommer hjem, så er der jo eftermiddagskaos med alle børn, madlavning, madpakker osv.
Og problemet er så, at når alle sover, så er han bombet og har brug for enten bare at gå i seng eller at sidde og lave noget for sig selv. Så jeg har ikke en gang voksen kontakt fra min mand.
Han bliver jo stimuleret og fyldt op af spændende voksenkontakt i løbet af sin arbejdsdag, så det behov er jo dækket, når han kommer hjem. Og så er han træt, bruger sit sidste krudt på børnene, og så er der ikke mere til mig.
Jeg er så ked af det. Jeg føler mig snydt. Jeg føler jeg er ved at miste forstanden over kun at snakke med børn, uanset hvor søde de er. Selvfølgeligt taler vi også lidt om eftermiddagen, men det er jo henover børn, der også vil deres far, og imens vi tager os af en baby, laver mad, den mellemste er træt og sur og alt det der, så et er jo slet ikke nærvær og kvalitet mellem os voksne.
Jeg har fortalt ham, hvordan jeg har det. Og han er generelt en sød og omsorgsfuld mand. Men han siger, at han er ked af, jeg har det sådan, men han er simpelthen bare så bombet - altså sagt på en anden måde, det er der ikke noget at gøre ved.
Det er ikke fordi han er hverken stresset eller deprimeret, der er bare ikke nok ressourcer til en hel arbejdsdag, børn og praktisk og så konen, så konen taber.
Jeg føler mig så deprimeret efterhånden og virkelig virkelig bims af manglende voksenkontakt, men jeg ved ikk, hvad jeg skal gøre. Jeg sørger for det meste huslige i løbet af dagen, og jeg plejer også at lave mad, da jeg elsker at lave mad, så det er ikke fordi han kommer hjem og skal ordne en masse husligt, der kan dræne ham.
Hvad skal jeg gøre? Jeg er så ensom.