Jeg ved at overskriften lyder provokerende, men det er egentligt mit spørgsmål.
Jeg har været sammen med min kæreste i 3,5 år. Jeg er færdig på en videregående uddannelse om et år og min kæreste har to uddannelser, med en fin stilling. Vi er hhv. 24 og 28 år.
Jeg kommer fra en familie, hvor jeg er den yngste i HELE min familie, min kæreste har nogle små fætre og kusiner, derudover har jeg kun én veninde med børn - jeg syntes de er søde, men har aldrig følt mig skruk…
Vi elsker at rejse, laver sindssygt mange ting sammen. Weekendture, køreture næsten hver dag. Vi er generelt meget “aktive” på den front. Og selvfølgelig elsker vi hinanden meget højt.
Jeg er så bange for, når folk siger “man bliver så træt af børn, man kan ikke det samme som før, man elsker ikke hinanden som før, sexlivet er ikke som før, i kan ikke det samme som før”
altså jeg får næstn klaustrofobi af tanken af børn.. jeg er så bange for at forholdet mellem min kæreste og jeg, bliver dårligere. Jeg er så bange for, at vi ikke kan lave noget sammen mere (ikke at vi behøver gøre det uden baby, men hvis det er en total begrænsning) Jeg er så bange for, at blive som mødre siger, at de glæder sig til at barnet sover, at de kan blive længere i børnehaven osv osv - for hvorfor så udslette sig eget dejlige liv, på bekostning af en baby?
Jeg håber at mit skriv giver bare lidt mening? For inderst inde tror ?? Jeg, at jeg gerne vil have børn… men vil jeg give mit eget liv op for noget jeg ikke ved hvad gør/er?
På den ene side har jeg slet ikke lyst til at skulle opgive mit liv for sådan en lille en, men på den anden side vil det jo være det støste i mit liv? Eller hvad? En baby er jo ikke ligefrem noget man leverer tilbage og siger “ellers tak, jeg har fortrudt” til
har nogen prøvet at stå i denne situation? Nogle råd? Jeg er helt i vildrede….