Ny på handicapsiden................

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.454 visninger
31 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

anna-jonas

Hej!

Jeg hedder Mette og er mor til Jonas på 13 år, Anna på 3 år og lille Ida på 8 mdr.

Ida blev meget syg i sommer, kort efter hun fik sin 3 mdr's vaccine. Vi var indlagt på skejby sygehus i 19 dage, fordi Ida fik en alvorlig infektion.......................og vi var ved at miste hende.

Siden har vi været til alle mulige undersøgelser, og vi går til fysioterapi med hende (også på skejby). Ida er ikke udviklet alderssvarende, og vi har i tirsdags fået den sørgelige besked at hun er svagtseende, og at briller ikke kan afhjælpe synsnedsættelsen, da problemet sikkert er i hjernen.

Vores vej til at få en afklaring er stadig lang................men vi er bare taknemmelige for at vi fik lov at beholde vores lille prinsesse. Hun er et mildt barn, der smiler meget og som er nem at gøre tilpas.

Melder mig under fanerne på denne side, så jeg evt. kan få støtte og rådgivning fra andre forældre til børn med handicaps.

Mange hilsner Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Mor.sander

Velkommen til

Anmeld

29. oktober 2009

qp

Anna-jonas skriver:

Hej!

Jeg hedder Mette og er mor til Jonas på 13 år, Anna på 3 år og lille Ida på 8 mdr.

Ida blev meget syg i sommer, kort efter hun fik sin 3 mdr's vaccine. Vi var indlagt på skejby sygehus i 19 dage, fordi Ida fik en alvorlig infektion.......................og vi var ved at miste hende.

Siden har vi været til alle mulige undersøgelser, og vi går til fysioterapi med hende (også på skejby). Ida er ikke udviklet alderssvarende, og vi har i tirsdags fået den sørgelige besked at hun er svagtseende, og at briller ikke kan afhjælpe synsnedsættelsen, da problemet sikkert er i hjernen.

Vores vej til at få en afklaring er stadig lang................men vi er bare taknemmelige for at vi fik lov at beholde vores lille prinsesse. Hun er et mildt barn, der smiler meget og som er nem at gøre tilpas.

Melder mig under fanerne på denne side, så jeg evt. kan få støtte og rådgivning fra andre forældre til børn med handicaps.

Mange hilsner Mette

Håber du får de råd du har brug for - er der egentlig ik et forum for forældre med handicappede børn eller?

Hvis ikke, så synes jeg da det kunne være en super idé - der er jo så mange ting forbundet med sådanne ting, både følelsesmæssigt såvel som økonomisk også. Så jeg kan sagtens se fidusen i, at "være i et fællesskab" med andre der har de samme el lignende problemer.

Kh qp

Anmeld

29. oktober 2009

Trolde_mor

Velkommen til Anna-jonas

Jeg arbejder selv med syns- og hørehæmmede og håber at jeg måske kan støtte og hjælpe dig lidt, med de ting / tanker der nu opstår.

Kan godt forstå at I er taknemmelige for at kunne beholde jeres lile Ida. Og tro mig, selvom man er svagtseende eller blind, kan man sagtens have et fantastisk liv

De bedste tanker

Senia

Anmeld

29. oktober 2009

anna-jonas

qp skriver:

Håber du får de råd du har brug for - er der egentlig ik et forum for forældre med handicappede børn eller?

Hvis ikke, så synes jeg da det kunne være en super idé - der er jo så mange ting forbundet med sådanne ting, både følelsesmæssigt såvel som økonomisk også. Så jeg kan sagtens se fidusen i, at "være i et fællesskab" med andre der har de samme el lignende problemer.

Kh qp

Der er sikkert et netværk for forældre til børn med det eller de handicaps som vores Ida har/får. Men lige nu er det hele så nyt for os.......................med hendes synshandicap, og hun er ikke færdig udredt, for om hun er udviklingshæmmet.....................så venter lige lidt med at melde os til en gruppe.

Desuden har jeg været her på Baby med pigerne fra Navlestreng længe, og har kendt nogle af dem i 15 mdr. fra den anden side.......................og har et ønske om at bevare kontakten til både dem, og ikke ha' alt for mange hjemmesider at besøge. Så for mig er det skønt at der også er et lille forum for forældre til handicappede børn, her på Baby.dk.

M.v.h Mette

Anmeld

29. oktober 2009

anna-jonas

Senia skriver:

Velkommen til Anna-jonas

Jeg arbejder selv med syns- og hørehæmmede og håber at jeg måske kan støtte og hjælpe dig lidt, med de ting / tanker der nu opstår.

Kan godt forstå at I er taknemmelige for at kunne beholde jeres lile Ida. Og tro mig, selvom man er svagtseende eller blind, kan man sagtens have et fantastisk liv

De bedste tanker

Senia

Super....................jamen, der melder sig sikkert nogle spørgsmål henad vejen.

Mette

Anmeld

29. oktober 2009

anna-jonas

Mor.sander skriver:

Velkommen til

Tak..............

Anmeld

29. oktober 2009

Miamaja

Ja, velkommen til

Anmeld

29. oktober 2009

Lærke90

Anna-jonas skriver:

Hej!

Mange hilsner Mette

synes det er så skønt at kunne beholde jeres lille pige. Da min kæreste har en øjensygdom som heller ikke kan kurreres med briller risikere vi også at vores datter får meget dårligt syn.

Men vi har tænkt sådan at der er så mange andre ting som kunne være værre end det. Må man høre hvad det er for en sygdom . måske det er den samme ?

Anmeld

29. oktober 2009

Mumto3

Har I overvejet om det er vaccinationsrelateret??? for så skal det indberetttes og det gør lægerne IKKE!!! det er derfor at vaccinationerne har så få bivirkninger, forældrene for simpelthen ikke indberettet skaderne. Desværre sker det jævntlig at børn bliver hjerneskadet af vacc., men lægeverdenen er enormt gode til at få det manet i jorden så der ikke kommer presse på, eller bliver anderkendt offentlig (i deres registerings program).

Det er dybt dybt sørgeligt at det er sket for jeres lille Ida, og jeg kan godt forstå hvis I ikke har overskudet til at gå videre med indberetningen for det er virkelig op af bakke. Men der er hjælp at hente. Prøv hos HelleElla, hvis I bor i København, (I kan google hende) ellers er der vaccinationsforum. Her sidder også nogle af de læger der er blevet fyret fordi de tillod til at kritisere vores vaccinationsprogram. Den slags illoyale læger er der nemlig ikke plads til i vores system, og udelukkelsen af dem, holder også styr på resten af flokken. Der er ikke ret mange læger der tør åbne munde hvis de er kritiske, for de ved det kan betyde de får en fyreseddel.

Ønsker jer god vind i sejlene og også masser af solskinstimer!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.