For stor på maven - Kommentar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2022

Kir

Tak for dit svar. 

Jeg har sagt flere gange, "det synes jeg ikke at jeg er" og "jeg er glad for størrelsen på min mave" jeg har også sagt "jeg kan godt lide at gå i løse kjoler, måske er det derfor i synes at maven er stor". 

Jeg har alle gangene hørt "så ser du ikke godt på din mave for den er aaaaaaalt for stor". Jeg vil ikke være uhøflig og bede dem om at stoppe, men jeg tier stille og spiser min mad i uden at have kontakt til de andre. Måske er det en god ide som de andre siger, bare at hoppe med på vognen og synes at det er ligeså sjovt som dem. 

Jeg kan bare ikke helt få mig selv til at synes det er sjovt, fordi jeg ser anderledes på mig selv. 

Ej hvor er det strengt! Tror desværre du må droppe flinkeskolen og sige fra direkte hvis det skal stoppe. Hvis du hopper med på "joken" (som jeg absolut ikke synes det er) så tænker jeg det vil fortsætte. Jeg ved godt det er smaddersvært at sige fra, jeg ville selv synes det var grænseoverskridende. Men når de nu er super uhøflige, så tænker jeg ikke du skal have det dårligt over at sige fra.

Ellers kan du alternativt give igen med samme mønt og begynde at kommentere deres kropsfacon og vægt, så får vi se hvor sjovt de synes det er det er der også noget tilfredsstillende ved  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Kir skriver:

Ej hvor er det strengt! Tror desværre du må droppe flinkeskolen og sige fra direkte hvis det skal stoppe. Hvis du hopper med på "joken" (som jeg absolut ikke synes det er) så tænker jeg det vil fortsætte. Jeg ved godt det er smaddersvært at sige fra, jeg ville selv synes det var grænseoverskridende. Men når de nu er super uhøflige, så tænker jeg ikke du skal have det dårligt over at sige fra.

Ellers kan du alternativt give igen med samme mønt og begynde at kommentere deres kropsfacon og vægt, så får vi se hvor sjovt de synes det er det er der også noget tilfredsstillende ved  

Jeg vil forsøge at sige klart og tydeligt, at jeg ikke vil høre på kommentar om min krop mere. Så håber jeg at det går lidt op for dem. 

Jeg skulle bare lige være sikker på, at jeg ikke bare er sippet og pigefornærmet, og om det er "normalt" at høre sådan kommentar. 

sagde til en af min kollegaer på et tidspunkt, fordi hun sagde at de andre siger at jeg godt nok er blevet hurtigt tyk "ja, jeg har jo et barn i maven, hvad er deres grunde". Men det tør jeg ikke rigtigt at sige til de andre, som siger tingene til mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.