For stor på maven - Kommentar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.353 visninger
21 svar
4 synes godt om
27. januar 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Hej alle, 

Jeg ved ikke om jeg er sippet, men føler mig utroligt irriteret. 

Jeg synes selv, at min mave er fin rund og tilfreds med størrelsen. Nogle gange oplever jeg at den ikke er der, nærmest suget ind og ikke så tydelig mere. 

jeg er i uge 23 og får konstant kommentar af mine kollegaer, om min mave. 

Er du nu sikker på at der kun er en?

Er du sikker på at du har fået den rigtig termin ? 

laver du ikke anden en at spise? 

du er godt nok meget stor... 

Jeg er ved at blive sur hver gang, og føler mig irriteret, fordi jeg selv er glad for min bule på maven og synes at den har en flot størrelse. 

Når jeg siger det, får jeg at vide arrrhh kigger du nu godt efter... 

Andre der bliver irriteret over det samme, eller er jeg bare sippet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2022

Mrs.

Tror altid der vil være dumme kommentarer. Er også i uge 23 - og har ingen mave  kan til nød nogen dage se lidt oppustet ud, men ellers kan man slet ikke se jeg er gravid og det skal man også have dumme kommentarer for  

Jeg vælger bare at lukke ørene.. vi er alle så individuelle i graviditeter, man kan ikke sammenligne og det glemmer folk nogengange

Anmeld Citér

27. januar 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Mrs. skriver:

Tror altid der vil være dumme kommentarer. Er også i uge 23 - og har ingen mave  kan til nød nogen dage se lidt oppustet ud, men ellers kan man slet ikke se jeg er gravid og det skal man også have dumme kommentarer for  

Jeg vælger bare at lukke ørene.. vi er alle så individuelle i graviditeter, man kan ikke sammenligne og det glemmer folk nogengange

Ja forstår god hvad du mener, men det kan blive for meget at have i sig. 

Jeg føler nærmest som om de kalder mig for alt for tyk, selvom jeg ikke ser mig selv sådan. 

Jeg har en mave, men er nu heller ikke høj, og meget slank i forvejen. så den er "synlig" maven, men ikke overdrevet stor. 

Blev spurgt idag, om jeg skulle føde inden for kort tid, hvor jeg svarede, det ved du da jeg ikke skal. Føler mig utilpas og står og kigger mig selv i spejlet hverdag, når jeg skal vælge tøj, fordi jeg er bange for at jeg ser for tyk ud  

Anmeld Citér

27. januar 2022

CBbaby

Jeg tror, man skal se det som en samtalestarter. Intet andet end det. Det er nem måde at få kontakt på. Og når man er åbenlys gravid, så vil folk altid komme med uheldige kommentarer. :-) 

Jeg har fået præcis de samme som dig. I alle graviditeterne. 

Den eneste jeg havde svært ved, var da en kollega decideret slog mig over fingrene ved en kaffekande og sagde “hov. Du gravid. Så du drikker da ikke kaffe.” Der blev jeg vred og bad hende blande sig helt udenom. 

Men ellers har jeg fået alt fra “sikker på der kun er en? Og husk lakrids er ikke sundt - til folk der rør og åbenbart slår” 

Jeg har aldrig følt det er noget rettet mod mig. Jeg havde mega meget vand i kroppen, vejede 32 kg mere ved fødsel af nr 1 og 25 ved nr 2. Og folk havde så mange underlige kommentarer “godt du var tynd inden” osv. 

Man kan altid sige “undskyld. Vil du ikke gentage det, du lige sagde meget langsomt?”

så er de nødt til at stå og høre sig selv sige grænseoverskridende ting og forholde sig til dem. Det er jo dem, der har et problem åbenbart.. ikke dig  Og hvad så hvis du ser tyk ud? Eller går i lyserødt? Når folk kommer med uheldige kommentarer, så er det fordi de selv har oplevet noget. Man kan jo også spørge “nå da… du blev måske selv spurgt om samme da du var gravid/var tyk (til en mand)”

Så tænk det som uheldige samtalestartere

Anmeld Citér

27. januar 2022

Mrs.

Alonebreak skriver:

Ja forstår god hvad du mener, men det kan blive for meget at have i sig. 

Jeg føler nærmest som om de kalder mig for alt for tyk, selvom jeg ikke ser mig selv sådan. 

Jeg har en mave, men er nu heller ikke høj, og meget slank i forvejen. så den er "synlig" maven, men ikke overdrevet stor. 

Blev spurgt idag, om jeg skulle føde inden for kort tid, hvor jeg svarede, det ved du da jeg ikke skal. Føler mig utilpas og står og kigger mig selv i spejlet hverdag, når jeg skal vælge tøj, fordi jeg er bange for at jeg ser for tyk ud  

Vi kvinder er også gode til at være onde ved hinanden, og uanset hvad er vi altid mere selvbevidste end hvad godt er. 
på trods af jeg kun har taget 2.5 kg på indtil videre føler jeg mig tyk fordi mit tøj ikke sidder som før - men man kan jo ikke ligne en fotomodel når man er gravid  

tror vi generelt skal være bedre til at sige til os selv vi er ok som vi er, særligt når vi er gravide for man ved aldrig hvordan ens krop reagerer på det. 
Om ikke andet kan du lave det vildeste bounce back og chokere dem alle med hvor flot du står efter fødslen jo

Anmeld Citér

27. januar 2022

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg har det på samme måde som dig. I min første graviditet blev jeg også mødt af mange, især familiemedlemmer med "Sikke tyk du er blevet! 

Jeg syntes det var så negativ ladet, selvom de sikkert ikke mente noget fornærmende med det. Men man ville jo heller ikke hilse på en ikke-gravid person med "Du er godt nok tyk"

Heldigvis her 2. gang virker det som om folk har forstået budskabet. Kun lige min mormor falder stadig i Så retter jeg hende bare og siger, nej jeg er såmænd ikke tyk, bare gravid.

Hvis de vil kommentere maven så sig da i det mindste noget pænt

Anmeld Citér

27. januar 2022

BM2021

Jeg havde ingen mave, som i at hvis jeg var rigtig klædt på kunne man ikke se at jeg var gravid i 8 måned, alligevel blev fik jeg kommentare som "hold da op hvor har du lagt dig ud" "forstår godt at du er så stor når du spiser konstant". Jeg var mega irriteret men vurdere at folk så det som et fripas til at nedgøre mig lidt  - og det ironiske var at var der noget jeg ikke gjorde, så var det at ligge mig ud. Og så spiste jeg mange æbler, det kunne jeg holde nede i de 9mdr jeg kastede op i.

Min pointe, ind af det ene øre ud af det andet - jeg er ikke tvivl om du ser smuk ud! Den gravide kvindekrop skal hyldes, lille som stor, du bære på et menneske, du er fucking sej!!

Anmeld Citér

27. januar 2022

Mortiltreogmåskefire

Folk kan bare være så ufølsomme  jeg tror at det er ligesom en anden skriver, at det er en måde at starte en samtale på. Jeg plejer at grine med da jeg sidst var gravid og når folk sagde at jeg var tyk, så sagde jeg “ja man skulle næsten tro at jeg var gravid” og når folk sagde at man skulle tro at der var to sagde jeg “nej der er faktisk 4” og på den måde prøvede at lave lidt sjov med det, men der er svært for man har virkeligt nogen dage hvor man er mega følsom også er det bare svært at have et gameface på

Anmeld Citér

27. januar 2022

Cirkeline87

Hej alle, 

Jeg ved ikke om jeg er sippet, men føler mig utroligt irriteret. 

Jeg synes selv, at min mave er fin rund og tilfreds med størrelsen. Nogle gange oplever jeg at den ikke er der, nærmest suget ind og ikke så tydelig mere. 

jeg er i uge 23 og får konstant kommentar af mine kollegaer, om min mave. 

Er du nu sikker på at der kun er en?

Er du sikker på at du har fået den rigtig termin ? 

laver du ikke anden en at spise? 

du er godt nok meget stor... 

Jeg er ved at blive sur hver gang, og føler mig irriteret, fordi jeg selv er glad for min bule på maven og synes at den har en flot størrelse. 

Når jeg siger det, får jeg at vide arrrhh kigger du nu godt efter... 

Andre der bliver irriteret over det samme, eller er jeg bare sippet. 

Kære kommende Mor nej du er ikke sippet men dine grænser  blev tydeligvis overskredet af dine kollegaer   og det lyder desværre hele ikke som om dine kollegaer respektere det når du siger det til dem og det er på inden måde i orden jeg vil sige du er der hvor du skal tag fat i den chef eller fagforeningen eller begge for jeg vil gå så lang og kald det mobning det ud er udsæt for   jeg håber du får sæt en stoppe for det så du med ro i mave kan gå på arbejdet og gå i gammen din graviditet og værre glad

Anmeld Citér

28. januar 2022

Kir

Jeg synes overhovedet ikke det lyder som en hyggeligt samtalestarter. Jeg er enig i at det lyder som et dårligt arbejdsmiljø. Nu ved jeg ikke om du har gået sagt klart fra, for hvis ikke så tænker jeg det er derfor de bliver ved. Synes det er så frækt at sige om du snart skal føde når de kender terminsdato og at sige du spiser for meget.

Er der generelt en dårlig kultur på arbejdspladsen? Jeg synes du skal sige meget kraftig fra de næste par gange, så de forstår du ikke gider høre på det. Hvis du har prøvet at sige fra og det fortsætter, så synes jeg at du skal gå til ledelsen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.