Har ikke oplevet det fra kollegaer men venner i første graviditet. Jeg så dem direkte i øjnene og sagde "det der gider jeg ikke høre på". Der var meget akavet stilhed og en masse forsøg på at undskylde og så sagde jeg bare "prøv at hør jeg er sikker på at du kun mener det godt, men det sårer mig faktisk helt vildt. Jeg vil meget hellere have at du spørger hvordan jeg rent faktisk har det eller at du bare lader være med at sige noget"
Det var kun nødvendigt at sige én gang. Bonus var at jeg INGEN kommentarer fik om min fysiske fremtoning 2. gang da de ligesom vidste hvor grænsen gik. Og dem der sagde noget gjorde det på en pæn æåde som "kan det passe at din mave er større denne gang eller husker jeg forkert?" Altså neutrale spørgsmål. Det var rart.
Jeg har det sådan at bare fordi man er gravid er man ikke allemandseje. Og folk jeg normalt ikke snakker om min krop med, gider jeg ikke pludselig at snakke om min krop med. Og dem der hsr prøvet at røre min mave har fået et rap over nallerne. Helt fysisk. Jeg kan ikke have alt det pilleri..
Er spændt på om folk kan huske det til denne gang, det er trods alt en del år siden jeg sidst var gravid
Anmeld
Citér