Gravid med 2 streger på covid-test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90
Love Angel skriver:

Hmm ja det mærkeligt. 
ja uanset ondet corona eller ej, så god bedring.

Mange tak

Åh hvor jeg overhovedet ikke orker det. Men hvis det ER corona, så hpber jeg bare at alt går fint med den lille og så er jeg vel endnu mere immun op til fødslen. Bare SÅ ærgeligt at jeg måtte vente til 2. Trimester (tirsdag) med 3. Stik så det ikke virker endnu, og mit 2. Stik udløb onsdag  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Lambi90 skriver:

Mange tak

Åh hvor jeg overhovedet ikke orker det. Men hvis det ER corona, så hpber jeg bare at alt går fint med den lille og så er jeg vel endnu mere immun op til fødslen. Bare SÅ ærgeligt at jeg måtte vente til 2. Trimester (tirsdag) med 3. Stik så det ikke virker endnu, og mit 2. Stik udløb onsdag  

Men i det mindste fik du den forhåbenligt før du fik corona. 
jeg er lidt nervøs for jeg skal først have den også i 2 trimester i ca uge 16 sagde min læge. Altså 3 stik. På den ene side vil jeg virkelig ikke fylde min krop med sådan noget når jeg har en spire i maven og bange for at skade den. Og på den anden side hvis jeg ikke tar det 3 stik er jeg bange for at corona skader babyen hvis jeg bliver smittet.  
Årh alle de bekymringer når man er gravid i corona tiden. Man bekymre sig ellers i forvejen vildt meget når man bliver gravid. Og nu gøre corona ikke bekymringerne mindre for gravide.

Anmeld Citér

21. januar 2022

Lambi90

Love Angel skriver:

jeg er lidt nervøs for jeg skal først have den også i 2 trimester i ca uge 16 sagde min læge. Altså 3 stik. På den ene side vil jeg virkelig ikke fylde min krop med sådan noget når jeg har en spire i maven og bange for at skade den. Og på den anden side hvis jeg ikke tar det 3 stik er jeg bange for at corona skader babyen hvis jeg bliver smittet.  
Årh alle de bekymringer når man er gravid i corona tiden. Man bekymre sig ellers i forvejen vildt meget når man bliver gravid. Og nu gøre corona ikke bekymringerne mindre for gravide.

Jeg ville også helst have ventet et par uger endnu, men da corona gik helt amok på arbejdet valgte jeg at bestille en tid temmelig impulsivt.

Ved du hvad årsagen er til at du skal vente til uge 16? Min læge sagde bare efter 12. Uge

Anmeld Citér

21. januar 2022

Lambi90

Love Angel skriver:

Jeg havde også mange bekymringer om vaccinen geenefelt, men omvendt tilbydes alle gravide influenzavaccine - så jeg tænkte, hvad er forskellen egentlig. + alle de historier om uvaccinerede gravide med komplikationer under fødslen eller op til

Anmeld Citér

21. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
Lambi90 skriver:

Jeg ville også helst have ventet et par uger endnu, men da corona gik helt amok på arbejdet valgte jeg at bestille en tid temmelig impulsivt.

Ved du hvad årsagen er til at du skal vente til uge 16? Min læge sagde bare efter 12. Uge

Hun sagde for en sikkerheds skyld så venter vi til 16 uger ca. 

men jeg ved jeg er bekymret når jeg skal ha den, og hvis ikke jeg tar imod den så vil jeg stadig være bekymret. Men jeg tar nok imod den når jeg er 16 uger henne.

Anmeld Citér

21. januar 2022

Lambi90

Love Angel skriver:

Hun sagde for en sikkerheds skyld så venter vi til 16 uger ca. 

men jeg ved jeg er bekymret når jeg skal ha den, og hvis ikke jeg tar imod den så vil jeg stadig være bekymret. Men jeg tar nok imod den når jeg er 16 uger henne.

Se nu bliver jeg urolig  

godt vi har en scaninng på fredag - som vi forhåbentlig må komme til

Altså det hjalp meget på ikke at nå at få så mange tanker omkring det, at jeg bestilte tid til "om en time" - kørte direkte fra arbejde og vupti så var det gjort. + en veninde 4 uger længere henne fik den også "tidligt" og har en sund og fin graviditet. Så, ja

Anmeld Citér

21. januar 2022

Lambi90

Ih hvor bliver det testsvar dog af!

Anmeld Citér

21. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
Lambi90 skriver:

Jeg havde også mange bekymringer om vaccinen geenefelt, men omvendt tilbydes alle gravide influenzavaccine - så jeg tænkte, hvad er forskellen egentlig. + alle de historier om uvaccinerede gravide med komplikationer under fødslen eller op til

Men ja det kan godt være at gravide tilbydes 

influenzavaccine Men jeg vil ikke ha den. 
men som sagt jeg er bekymret hvis ikke jeg få den, og bekymret også når jeg få den. Så bekymre mig uanset hvad. Men jeg få den nok helt sikkert når jeg er 16 uger henne. 
hvor langt er du henne? Og har du været til NF ? Og har du fået 3 stik?

Anmeld Citér

21. januar 2022

Lambi90

Love Angel skriver:

Men ja det kan godt være at gravide tilbydes 

influenzavaccine Men jeg vil ikke ha den. 
men som sagt jeg er bekymret hvis ikke jeg få den, og bekymret også når jeg få den. Så bekymre mig uanset hvad. Men jeg få den nok helt sikkert når jeg er 16 uger henne. 
hvor langt er du henne? Og har du været til NF ? Og har du fået 3 stik?

Nej heller ikke mig, har termin til sommer, så jeg tror alligevel ikke influenza lige er på sit højeste deromkring. 

Jamen jeg er 13+3 kun  Havde en rigtig livlig og sund spire i mavsen til NF, og fik 3. Stik i tirsdags.

Anmeld Citér

21. januar 2022

Lambi90

Den er fuldkommen positiv på pcr også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.