Blodprøve...det her ser ikke godt ud, vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

39.539 visninger
20 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2022

Anonym trådstarter

Mine værdier til doubletest er følgende:

Papp 0,098

Hcg beta 21,2 

Jeg synes de er meget lave og når jeg udregner MoM værdi er der heller ikke for godt. 

Hvordan så jeres værdier ud og hvordan endte det?

Jeg er 40 og er ikke blevet scannet endnu.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2022

Soonmom

Du kan ikke bruge de tal til noget som helst uden en scanning, så lad være med at tænke mere på dem, held og lykke

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym

Du kan slet ikke bruge det til noget. Havde os lave tal, og fik fine tal til NF.

deres risikobregning tager udgangspunkt i meget andet end blodprøver. I øvrigt, afhænger tallene på din bp også af hvor mange dage efter sidste mens de er taget ��så tallene i sig selv kan du ikke bruge til noget.tænk ikke mere på dem

Anmeld Citér

17. januar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Mine tal var meget høje, hcg-beta 228,7 og pappA 2,50 - når jeg regnede det ud i samme beregner som du har fundet, havde jeg også høj risiko og bekymrede mig i 2 lange uger. Men alt var godt til NF scanning og de udregnede lav risiko - så du kan overhovedet ikke selv vurdere noget ud fra de tal. Nyd din graviditet og glæd dig til at se den lille

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym

Som de andre skriver kan du ikke bruge tallene til noget endnu. Det bliver sat i relation til nakkefoldens tykkelse, din alder samt gestationsalderen (som ofte bliver justeret ved nf) og alle mulige andre faktorer. Derfor har du lige nu kun 2 informationer ud af rigtig mange. Selv om du tror du har udregnet mom værdien kan den være anderledes hvis terminen bliver justeret. Det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide af en jm

Vedhæfter billede fra regionshospitalet nordjyllands instruks om risikoberegning og hvad der ellers indgår af kriterer i deres regnestykke

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym

Mine var beta hcg 16,2

papp A 0,456

Det var desværre en kromosomfejl. 

Det er svært at sammenligne tal, men jeg blev nervøs da jeg så tallene og mine bange anelser fik ret. Jeg var også 40 år.

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym

Mine var pappA 0,2, hcg 41 og fik flotte tal alligevel.

Hadede selv de der "du kan ikke tyde noget ud fra tallene"... mjo, man kan godt se, når man har lave tal... Men meget spiller ind: Fx hvor langt man er henne og alder.

Jeg havde MOM-værdier magen til dine og fine tal til NF. Men næseben, tynd nakkefold og tidligere sunde og raske børn vægter godt til i den anden retning. Husk, at selvom du får en "dårlig" risiko vurdering til NF - lad os sige på 1:200, så er risikoen for kromosomafvigelse i det tilfælde kun 0,5% og man tager flere prøver med større sikkerhed. Det havde jeg indstillet mig på, nok ville ske med mig og var derfor mentalt forberedt på nakkefoldsscanningen, og kunne kun blive positivt overrasket. Det hjalp mig.

Kram til dig. Det er ikke sjovt at stå i dette limbo. Har du fået tid til nakkefold og skal du snart afsted?

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar

Vil lige sige at beregneren har taget højde for vægt, rygning, gestations alder osv. Jeg er blevet scannet så ved præcis hvor langt jeg er henne. 

Jeg håber bare at skanningen trækker op, for min alder gør i hvert fald ikke. 

Anmeld Citér

18. januar 2022

Trinze

Hvornår skal du til NF? 

Sender alt held og lykke din vej. Jeg er selv 8+1 med barn 2 men lige gået igennem 4 SA og er så nervøs for den NF. Jeg er 35 år.

Anmeld Citér

18. januar 2022

Anonym trådstarter

Trinze skriver:

Hvornår skal du til NF? 

Sender alt held og lykke din vej. Jeg er selv 8+1 med barn 2 men lige gået igennem 4 SA og er så nervøs for den NF. Jeg er 35 år.

Jeg ved det ikke, har desværre ikke fået indkaldelse endnu. Sidst var jeg over 13 uger henne (der var baby død), så det frygter jeg også her. Vil bare så gerne have det overstået. 

Og tusind tak Håber også alt det bedste for dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.