Jeres tegn på fødsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2022

Jlow

Profilbillede for Jlow
BM2021 skriver:

Jeg fik hvad jeg tænker må have været en enkelt plukve, minuttet efter stod der et mindre springvand ud af trusserne og 12 timer senere kom baby.

tak for svar   puha lyder vildt, så er man ligesom også igang

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2022

Jlow

Profilbillede for Jlow
Lillehjerte skriver:

Ved første fødsel skete der ikke en hujende fis. 12 dage efter termin havde jeg stadig helt lukket og intakt livmoderhals på 4 cm. Havde ingen plukveer og kunne sikkert have gået længe inden jeg selv gik i fødsel. Blev sat igang med angusta piller og fødte 1,5 døgn efter første pille 

Anden gang var jeg 3-4 cm åben på terminsdato, og havde kraftige plukveer samme dag. Men så skete der ikke noget i lang tid. Fik tid til igangsættelse 12 dage over, men dagen inden var jeg sikker på at fødslen gik igang. Havde regelmæssige veer i et par timer og var tæt på at ringe til fødegangen om aftenen. Men så faldt jeg i søvn og næste morgen var der ikke sket noget. 

Så ringede de om morgenen  og udskød min igangsættelse pga travlhed Lidt senere på dagen gik slimproppen og jeg fik en mindre blødning. Tog en lur og da jeg vågnede, var jeg ikke i tvivl om at fødslen var igang. Vi ringede til fødegangen efter tre timer og fødte nogle timer efter vi kom ind

mange tak for at dele

12 dage over termin wow det er længe og så begge gange. 

vildt at de udskyder når du var så langt over tid men dejligt kroppen tog over og bestemte at sådan skulle det ikke være

Anmeld Citér

13. januar 2022

Jlow

Profilbillede for Jlow
Agma skriver:

Jeg havde ingen tegn eller optakt til fødsel hverken første eller anden graviditet. Det startede bare lige på og hårdt med veer. Første fødsel var 41+3 og tog 22 timer fra første ve (ca. 12 timer fra 4 cm) og anden fødsel var 40+5 og tog 4 timer (ca. 1,5 time fra 4 cm)

Tak for svar

Må være voldsomt at starte lige på og hårdt med veer   eller var det okay sådan? 

Anmeld Citér

13. januar 2022

Anonym

Det lyder måske underligt, men jeg havde det bare på fornemmelsen. Sad på en café med nogle veninder og sagde også til dem, at jeg nok ikke havde tid dagen efter �� Ganske rigtigt, min slimprop gik dagen efter og veerne tog til i løbet af dagen. Vandet gik om eftermiddagen (men det kunne man ikke se, for det sev langsomt, men gav et smæld), blev taget ind om aftenen og fødte kl. 4 om morgenen næste dag.

Anmeld Citér

13. januar 2022

Agma

Profilbillede for Agma
Jlow skriver:

Tak for svar

Må være voldsomt at starte lige på og hårdt med veer   eller var det okay sådan? 

Det var ok. De var regelmæssige og effektive fra start men blev så mere og mere kraftige så de gjorde ondt fra start men til at holde ud og så tog de til. Så det var jo en gradvis tilvænning. Jeg tror egentlig at jeg ville foretrække at det startede sådan selvom jeg selvfølgelig ikke har prøvet andet. Men veerne blev mere smertefulde da vandet gik (eller de skiftede i hvert fald karakter). Heldigvis var det først ret sent i fødslerne begge gange. Sidste gang havde jeg kun tre presseveer, så altså en pressefase på ca. 10 min og vandet gik først ved den sidste ve før hun blev født. Ærlig talt var den fødsel præcis sådan en fødsel jeg drømte om selvom det gik stærkt og var lidt surrealistisk. ��

Anmeld Citér

13. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Jlow skriver:

mange tak for at dele

12 dage over termin wow det er længe og så begge gange. 

vildt at de udskyder når du var så langt over tid men dejligt kroppen tog over og bestemte at sådan skulle det ikke være

Ja især anden gang fordi jeg var så besværet af bækkenløsning. Første gang kunne jeg uden problemer have arbejdet til termin hvis jeg ville. 

Jeg var faktisk rigtig bekymret anden gang da det også var i den periode hvor der var meget snak om det svenske forsøg med overtidsfødsler og dødfødte

Men min krop tog heldigvis fusen på dem alligevel

Anmeld Citér

13. januar 2022

SassAs

Jeg fik hindeløsning én uge før termin. Jordmoder var overbevist om at det ville sætte gang i fødslen, fordi jeg allerede var to cm åben. Det gjorde det ikke.

Én dag over termin tog jeg en eftermiddagslur, og da jeg vågnede rejste jeg mig op, kiggede ud af vinduet, og så gik vandet. Det begyndte at sive stille og roligt. Min ene hund havde dårlig mave, så inden afgang til sygehuset, skulle der koges ris til hunden. På vej til sygehuset holdte vi ind og fik pandekager med til turen hos mine forældre.

Køreturen varede en time med små uskyldige sammentrækninger. Der kan samle sig meget vand på sådan en time, så da jeg steg ud af bilen, blev alt gennemvådt og måtte spadsere med våde bukser til fødegangen.

Ved undersøgelsen ved 19-tiden var jeg 4 cm åben med lidt sammentrækninger. De gjorde en stue klar, jeg ville gerne føde i vand. Veerne blev mere og mere kraftige, men måtte først komme i vand, når jordemoderen mente at fødslen ikke ville gå i stå af at komme i vand. Vandet kunne jeg ikke holde ud, så kom hurtigt op igen. Jeg gik bevidst rundt for at hjælpe ham nedad med tyngdekraften. Jeg fik vestorm, bad om epidural, som lige var på grænsen til at være for sent, da det gik stærkt med at åbne sig på veerne. Epiduralen virkede (for godt og jeg har fortrudt efterfølgende at jeg ikke holdte ud). Min søn er født 22.49 samme aften, som vandet gik. Han skulle hurtigt ud til sidst pga navlestreng om halsen, så det sidste styk blev han hjulpet med en kop. Han var stort set ude, og de bad mig om at mærke hans isse mellem mine ben. Epiduralen virkede dog for godt til at jeg kunne arbejde ordentligt med og presse han ud, desværre. Børnelægen smuttede med det samme pga gode skrig og fin apgarscore. 

Anmeld Citér

13. januar 2022

Anonym

Jlow skriver:

Hej ��

Nu er der under 7 uger termin og føler tiden går lidt langsomt  Og er meget nysgerrig på hele forløbet op til, hvordan kroppen forbereder sig. 

Så ville hører om nogle havde lyst til at dele deres erfaringer med hvordan deres fødsel startet og hvad de første tegn var i ugerne, dagene op til var 

Første gange havde jeg virkelig mange plukveer i lang tid op til selve fødslen (en uge). Så var ret sikker på fødslen nærmede sig. Derefter havde jeg en langt øv forløb med vedrop osv. 

Anden gange havde jeg bare brug for at lave værelser klar og rykke rundt i hele huset, og har aldrig bagt så mange kager og brød som ugen før fødslen.  vågnede kl 4 af en drøm om at min mand trådte på min mave og det gjorde ondt. Det var så vestorm der var startet og en time efter var hun født.

Tredje gang havde jeg så mange ting at lave så tiden gik bare helt vildt hurtigt og det kom virkelig som et chok da jeg en eftermiddag rejste mig og vandet spang som på en dårlig Hollywood film ha ha. Fire timer efter var han født. 

Så tre meget forskellige gange her he he.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.