Jeres tegn på fødsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.207 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2022

Jlow

Profilbillede for Jlow

Hej ��

Nu er der under 7 uger termin og føler tiden går lidt langsomt  Og er meget nysgerrig på hele forløbet op til, hvordan kroppen forbereder sig. 

Så ville hører om nogle havde lyst til at dele deres erfaringer med hvordan deres fødsel startet og hvad de første tegn var i ugerne, dagene op til var 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2022

SKXXX

Profilbillede for SKXXX

Jeg fik mere og mere regelmæssige plukkeveer i perioder. Flere gange troede jeg, at fødslen var i gang. Et par dage inden fødslen gik slimproppen med en lille smule blod. Dagen inden fødslen blev jeg totalt fyldt med energi og troede, at der ville gå laaang tid, inden jeg fødte.

Anmeld Citér

12. januar 2022

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Fredag morgen fik jeg tegnblødning, natten til lørdag fik jeg plukkeveer som bed godt til, søndag kl 05.20 blev min datter født hjemme i stuen som planlagt

Ønsker dig en god fødsel når du kommer dertil  

Anmeld Citér

12. januar 2022

BM2021

Jeg fik hvad jeg tænker må have været en enkelt plukve, minuttet efter stod der et mindre springvand ud af trusserne og 12 timer senere kom baby.

Anmeld Citér

12. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Ved første fødsel skete der ikke en hujende fis. 12 dage efter termin havde jeg stadig helt lukket og intakt livmoderhals på 4 cm. Havde ingen plukveer og kunne sikkert have gået længe inden jeg selv gik i fødsel. Blev sat igang med angusta piller og fødte 1,5 døgn efter første pille 

Anden gang var jeg 3-4 cm åben på terminsdato, og havde kraftige plukveer samme dag. Men så skete der ikke noget i lang tid. Fik tid til igangsættelse 12 dage over, men dagen inden var jeg sikker på at fødslen gik igang. Havde regelmæssige veer i et par timer og var tæt på at ringe til fødegangen om aftenen. Men så faldt jeg i søvn og næste morgen var der ikke sket noget. 

Så ringede de om morgenen  og udskød min igangsættelse pga travlhed Lidt senere på dagen gik slimproppen og jeg fik en mindre blødning. Tog en lur og da jeg vågnede, var jeg ikke i tvivl om at fødslen var igang. Vi ringede til fødegangen efter tre timer og fødte nogle timer efter vi kom ind

Anmeld Citér

12. januar 2022

AnoMor

Jlow skriver:

Hej ��

Nu er der under 7 uger termin og føler tiden går lidt langsomt  Og er meget nysgerrig på hele forløbet op til, hvordan kroppen forbereder sig. 

Så ville hører om nogle havde lyst til at dele deres erfaringer med hvordan deres fødsel startet og hvad de første tegn var i ugerne, dagene op til var 

Jeg fik ingen tegn som sådan. Slimproppen gik et par gange ugen før. Men det fik jeg at vide at den kunne gøre rigtig mange gange. Ellers havde jeg ingen tegn før veerne startede dagen før jeg fødte.  

Anmeld Citér

12. januar 2022

Agma

Profilbillede for Agma

Jeg havde ingen tegn eller optakt til fødsel hverken første eller anden graviditet. Det startede bare lige på og hårdt med veer. Første fødsel var 41+3 og tog 22 timer fra første ve (ca. 12 timer fra 4 cm) og anden fødsel var 40+5 og tog 4 timer (ca. 1,5 time fra 4 cm)

Anmeld Citér

13. januar 2022

lille-avalon

Jeg havde ingen tegn ved første fødsel.

Jeg vågnede op med "tissetrang" nåede lige badeværelset, så gik vandet efterfulgt af vestorm. Jeg fødte på 1 time og 45 min fra mit vand gik. jeg var 39+1

nu her med nummer 2 håber jeg det ikke går helt så hurtigt

Anmeld Citér

13. januar 2022

Jlow

Profilbillede for Jlow
SKXXX skriver:

Jeg fik mere og mere regelmæssige plukkeveer i perioder. Flere gange troede jeg, at fødslen var i gang. Et par dage inden fødslen gik slimproppen med en lille smule blod. Dagen inden fødslen blev jeg totalt fyldt med energi og troede, at der ville gå laaang tid, inden jeg fødte.

Tak for svar sjovt at du blev fyldt med energi dagen før fødsel

Anmeld Citér

13. januar 2022

Jlow

Profilbillede for Jlow
Skovrup skriver:

Fredag morgen fik jeg tegnblødning, natten til lørdag fik jeg plukkeveer som bed godt til, søndag kl 05.20 blev min datter født hjemme i stuen som planlagt

Ønsker dig en god fødsel når du kommer dertil  

Tak for at dele Ej hvor dejligt du fik lov at føde hjemme i stuen som planlagt. 

Mange tak jeg glæder mig sådan!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.