Børneorm og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Konjac skriver:

Det er testet på 1600 gravide kvinder i første trimester, uden tegn på overhyppighed af misdannelser. Så det er langt fra 1 ud af 10.

Og som skrevet før, så optages der meget lidt i kroppen, og befinder sig kun i tarmen. Generelt er der faktisk ingen bivirkninger ved det. 

Du bestemmer selvfølgelig selv, men risikoen for at have børneorm i 8 måneder, er bestemt heller ikke at foretrækker. 

Mvh en medicinkyndig 

Så du er medicinkyndig?! 
men jeg siger ikke at der ikke kan være tusinder af kvinder der tar pillerne hvor der ikke sker noget. Jeg tænker om der realt kan være få der alligvelet hvor det kan skade barnet. Vi mødre jo vil passe på og vil holde os fra det mindste riciko. 
men kan godt være jeg tar dem allligvelet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
nanan78 skriver:

Jeg har da på intet tidspunkt beskyldt nogen for noget kriminelt! Hvor får du dog det fra? 
Jeg kommenterer på din- og mange andres- beslutningsproces. Du siger 1 ud af 10. Et tal grebet ud af fri fantasi. Midlet er testet på gravide med andet fund. Men det bekræfter sådan set fint min pointe, som jeg ikke tror du helt fanger. Nemlig, at en enkelt kasuistisk beretning, som bekræfter en forudindtaget holdning, vejer tungere end evidens og statistik.

Så betragt det ikke som et angreb på dig, for det er slet ikke ment sådan. Men som en betragtning jeg har gjort mig over de sidste år, og som din tråd er et rigtig fint konkret eksempel på.

Jeg følte ikke ordet retfærdiggøre  Var lige ordet der skulle bruges. Og følte det var et angreb mod mig når du sagde ordet retfærdiggøre. 

og jeg kan godt forklar dig hvorfor jeg lige gik efter hende den ene der og ikke alle andre. 
simpelthen fordi hvis der var real chance for at det kan skade en ud af en million. Så vil jeg alligvelet tag mit forbehold. Altså forstår du hvad jeg mener? 

Anmeld Citér

7. januar 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Love Angel skriver:

Jeg følte ikke ordet retfærdiggøre  Var lige ordet der skulle bruges. Og følte det var et angreb mod mig når du sagde ordet retfærdiggøre. 

og jeg kan godt forklar dig hvorfor jeg lige gik efter hende den ene der og ikke alle andre. 
simpelthen fordi hvis der var real chance for at det kan skade en ud af en million. Så vil jeg alligvelet tag mit forbehold. Altså forstår du hvad jeg mener? 

Men der er jo en “reel risiko” for abort ved at leve generelt.. ved at tage bilen / befinde sig i trafikken, ved at drikke vand fra hanen, ved at gå ned af en trappe etc. Jeg er ret sikker på, du kan finde mange dagligdagsaktiviteter, der bærer større risiko end at tage gennemtestet medicin, hvilket gør din frygt lidt irrationel.

Anmeld Citér

7. januar 2022

Konjac

Profilbillede for Konjac
Love Angel skriver:

Så du er medicinkyndig?! 
men jeg siger ikke at der ikke kan være tusinder af kvinder der tar pillerne hvor der ikke sker noget. Jeg tænker om der realt kan være få der alligvelet hvor det kan skade barnet. Vi mødre jo vil passe på og vil holde os fra det mindste riciko. 
men kan godt være jeg tar dem allligvelet. 

Ja, farmaceut. 

Og jeg kan sagtens forstå dig, jeg har selv været gravid. Men hvis der virkelig var en kendt risiko, så havde lægen jo ikke udskrevet det til dig, og han havde nok heller ikke bekræftet overfor dig at risikoen er meget lille.

Stol på lægen eller sats på du ikke er smittet

Anmeld Citér

7. januar 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
nanan78 skriver:

Jeg finder den her tråd virkelig interessant og sigende for vores tidsånd. TS har en bekymring og vender den med egen læge. Egen læge undersøger sagen, TS følger råd, men er stadig bekymret. TS spørger så et internetforum med anonyme ikke faglige brugere. Der kommer så et enkelt svar, som bekræfter TS i sine bekymringer, og kan retfærdiggøre hendes egen holdning. Vel og mærke et udokumenteret svar, fra en anonym (det virker ikke til at de kender hinanden). På intet tidspunkt er der spørgsmål til konsekvensen af at undlade at tage medicinen.

For god ordens skyld: jeg betvivler ikke den anden brugers historie eller oprigtighed. Jeg betvivler folks kritiske sans og kildesøgen til viden. Suk.

TS held og Lykke med både graviditet og børneorm. 

Jeg er så enig med dig og dybt forundret over tendensen. 

Anmeld Citér

7. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
Panther skriver:

Men der er jo en “reel risiko” for abort ved at leve generelt.. ved at tage bilen / befinde sig i trafikken, ved at drikke vand fra hanen, ved at gå ned af en trappe etc. Jeg er ret sikker på, du kan finde mange dagligdagsaktiviteter, der bærer større risiko end at tage gennemtestet medicin, hvilket gør din frygt lidt irrationel.

Self der er reel fare ved at leve generelt. 
mig men sådan har jeg det nu en gang. Og er mere følsom nu når jeg er gravid og tænker mere mere end når jeg ikke er gravid.

Anmeld Citér

7. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
Konjac skriver:

Ja, farmaceut. 

Og jeg kan sagtens forstå dig, jeg har selv været gravid. Men hvis der virkelig var en kendt risiko, så havde lægen jo ikke udskrevet det til dig, og han havde nok heller ikke bekræftet overfor dig at risikoen er meget lille.

Stol på lægen eller sats på du ikke er smittet

Tak for forståelsen. Og det rigtig hvis ikke man stoler på lægen, for man kan ikke komme nærmere end at stole på lægen. 
Og jeg klør ikke. Så jeg mener ikke jeg har det. Min ældste datter hun klør. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.