Børneorm og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.000 visninger
26 svar
31 synes godt om
5. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hej de damer. 
ja vil høre fra jer der har taget piller for børneorm mens i var gravide. 
Har i født raske og sunde børn? Eller har pillerne påvirket babyen i maven? 

jeg er noget bekymret. Vi her i huset har vi opdaget børneorm på den ældste. Og lægen sagde at jeg skal også tag de piller selvom jeg er gravid når men vi tog alle sammen en pille i mandags også mig. Og jeg er meget bekymret. Derfor spørger jeg herinde om der er nogle der har erfaring med det. Jeg er 4+4 idag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2022

Konjac

Profilbillede for Konjac

Ingen grund til bekymring. Medicinen virker kun lokalt i tarmen og kommer derved ikke ud i blodet. 

Medicinen gives i samme styrke om du er barn eller voksen, det ville man ikke gøre, hvis det var noget som ville flyde rundt i blodbanen og kunne give bivirkninger. 

Anmeld Citér

6. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
Konjac skriver:

Ingen grund til bekymring. Medicinen virker kun lokalt i tarmen og kommer derved ikke ud i blodet. 

Medicinen gives i samme styrke om du er barn eller voksen, det ville man ikke gøre, hvis det var noget som ville flyde rundt i blodbanen og kunne give bivirkninger. 

Tusind tak for svar. Jeg var meget bekymret . Nu jeg rolig.

Anmeld Citér

6. januar 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Love Angel skriver:

Hej de damer. 
ja vil høre fra jer der har taget piller for børneorm mens i var gravide. 
Har i født raske og sunde børn? Eller har pillerne påvirket babyen i maven? 

jeg er noget bekymret. Vi her i huset har vi opdaget børneorm på den ældste. Og lægen sagde at jeg skal også tag de piller selvom jeg er gravid når men vi tog alle sammen en pille i mandags også mig. Og jeg er meget bekymret. Derfor spørger jeg herinde om der er nogle der har erfaring med det. Jeg er 4+4 idag.

Hvis du er utryg ved din læges rådgivning, kan du læse indlægssedlen til medicinen, hvor der altid står et afsnit om medicinens evt. påvirkning ved/på graviditet. 
Indlægssedlerne findes også online - du googler bare produktets navn. Og hvad jeg kan læse mig frem til, så er der ikke påvist nogen risiko ved at indtage de præparater mod børneorm, der hyppigst bruges. Det er nok en mere sikker vurdering/oplysning, end du kan få ved en forespørgsel herinde. 

Anmeld Citér

6. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
Mor og meget mere skriver:

Hvis du er utryg ved din læges rådgivning, kan du læse indlægssedlen til medicinen, hvor der altid står et afsnit om medicinens evt. påvirkning ved/på graviditet. 
Indlægssedlerne findes også online - du googler bare produktets navn. Og hvad jeg kan læse mig frem til, så er der ikke påvist nogen risiko ved at indtage de præparater mod børneorm, der hyppigst bruges. Det er nok en mere sikker vurdering/oplysning, end du kan få ved en forespørgsel herinde. 

Jeg har læst indlægssedlen. Men var alligvelet stadig bekymret da jeg aldrig har taget piller under mine andre 2 graviditeter. Og generelt er jeg mere bekymret og på vagt i denne her graviditet. Jeg må nok bare slappe af og nyd det tak for svar

Anmeld Citér

6. januar 2022

Girafmor

Det har jeg - og mit barn er sund og rask!
Jeg var som du også ret bekymret over det, men min læge undersøgte dem, og jeg måtte godt få dem.

Anmeld Citér

6. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
Girafmor skriver:

Det har jeg - og mit barn er sund og rask!
Jeg var som du også ret bekymret over det, men min læge undersøgte dem, og jeg måtte godt få dem.

Tusind tak for dit svar. Meget rart at høre fra nogle der har erfaring med det.

Anmeld Citér

6. januar 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg kan desværre sige, at jeg fik 2 uønsket aborter. Efter ormepille. Min læge sagde at chance er meget lille.

Jeg var 7+4 1 gang

1 år imellem 

Og 2 gang 13+1

Det er kunne spille en masse andre ting ind. Men for os var det tydeligt.

Anmeld Citér

6. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
libramarie12 skriver:

Jeg kan desværre sige, at jeg fik 2 uønsket aborter. Efter ormepille. Min læge sagde at chance er meget lille.

Jeg var 7+4 1 gang

1 år imellem 

Og 2 gang 13+1

Det er kunne spille en masse andre ting ind. Men for os var det tydeligt.

Det jeg frygtelig ked af at du skulle opleve det.  Kan du huske hvor langt henne da du tog første pille?

Anmeld Citér

6. januar 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

I min første var jeg 7 +1

Og den året efter var jeg 13+4

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.