Børneorm og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
libramarie12 skriver:

I min første var jeg 7 +1

Og den året efter var jeg 13+4

Årh så begge gangene aborteret du 3 dage efter du fik pillen?! Det godt nok skrækkeligt. Ked af på dine vegne. Bliv du så efterfølgende gravid igen hvor du ikke fik pillerne og fik dig en sund og rask barn? 
undskyld de spørgsmål.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
Love Angel skriver:

Årh så begge gangene aborteret du 3 dage efter du fik pillen?! Det godt nok skrækkeligt. Ked af på dine vegne. Bliv du så efterfølgende gravid igen hvor du ikke fik pillerne og fik dig en sund og rask barn? 
undskyld de spørgsmål.

Ja. Har os en skønt og sund rask pige. 

Vores ældste datter (har dårlig vane med at putte finger i munden) på det tidspunkt gik hun i børnehaven og li før coronavirus rammer Danmark. Der gik 5mdr fra den sidste spontant abort til jeg blev gravid igen. Jeg var i uge 25 og der var børneorm igen (også ved beste veninder) min mand og datter fik pillerne og jeg hold mig fra dem og vasket hænder/holde ud.

Min læge skrev ind til dem der laver pillerne om jeg havde fået bevirkering af dem. Og hun var enige med jeg ikke skulle ha dem. 

Anmeld Citér

6. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
libramarie12 skriver:

Ja. Har os en skønt og sund rask pige. 

Vores ældste datter (har dårlig vane med at putte finger i munden) på det tidspunkt gik hun i børnehaven og li før coronavirus rammer Danmark. Der gik 5mdr fra den sidste spontant abort til jeg blev gravid igen. Jeg var i uge 25 og der var børneorm igen (også ved beste veninder) min mand og datter fik pillerne og jeg hold mig fra dem og vasket hænder/holde ud.

Min læge skrev ind til dem der laver pillerne om jeg havde fået bevirkering af dem. Og hun var enige med jeg ikke skulle ha dem. 

Tusind tak for alle dine svar og din erfaringer med pillerne. Igen ked af de tab du havde. Men dejligt du nu har sund og rask pige. Jeg fik pillen  i mandags da jeg var 4+2. Nu jeg bekymret om jeg aborter eller der sker skader på forsteret. Kæmpe fejl at jeg tog den pille. 
vil hold mig fra de 2 gange som jeg skulle ha efterfølgende jeg håber bare at når det så tidlig i min graviditet jeg tog den, at håber sådan at den ikke skader spiren i maven men vil holde mig fra resten af pillerne og bare vaske godt hænder. 

Anmeld Citér

6. januar 2022

Måskemor

Jeg har taget pillerne for to uger siden og igen tirsdag. Har været til scanning i dag hvor alt er fint. Er 8 uger henne.

Anmeld Citér

6. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
Måskemor skriver:

Jeg har taget pillerne for to uger siden og igen tirsdag. Har været til scanning i dag hvor alt er fint. Er 8 uger henne.

Dejligt at det også kan gå godt. Og håber at min lille spire i maven har det godt selvom jeg tog den pille.  
men jeg vil ikke tag risiko med at indtage de 2 andre piller. 
hvor langt var du henne da du tog første pille?

Anmeld Citér

7. januar 2022

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg finder den her tråd virkelig interessant og sigende for vores tidsånd. TS har en bekymring og vender den med egen læge. Egen læge undersøger sagen, TS følger råd, men er stadig bekymret. TS spørger så et internetforum med anonyme ikke faglige brugere. Der kommer så et enkelt svar, som bekræfter TS i sine bekymringer, og kan retfærdiggøre hendes egen holdning. Vel og mærke et udokumenteret svar, fra en anonym (det virker ikke til at de kender hinanden). På intet tidspunkt er der spørgsmål til konsekvensen af at undlade at tage medicinen.

For god ordens skyld: jeg betvivler ikke den anden brugers historie eller oprigtighed. Jeg betvivler folks kritiske sans og kildesøgen til viden. Suk.

TS held og Lykke med både graviditet og børneorm. 

Anmeld Citér

7. januar 2022

Love Angel

Mor til 4
nanan78 skriver:

Jeg finder den her tråd virkelig interessant og sigende for vores tidsånd. TS har en bekymring og vender den med egen læge. Egen læge undersøger sagen, TS følger råd, men er stadig bekymret. TS spørger så et internetforum med anonyme ikke faglige brugere. Der kommer så et enkelt svar, som bekræfter TS i sine bekymringer, og kan retfærdiggøre hendes egen holdning. Vel og mærke et udokumenteret svar, fra en anonym (det virker ikke til at de kender hinanden). På intet tidspunkt er der spørgsmål til konsekvensen af at undlade at tage medicinen.

For god ordens skyld: jeg betvivler ikke den anden brugers historie eller oprigtighed. Jeg betvivler folks kritiske sans og kildesøgen til viden. Suk.

TS held og Lykke med både graviditet og børneorm. 

retfærdiggøre Hvad? Jeg er ikke forbryder siden du kan sige det ord.

og ja ved mange herinde skrev at de fik sund og rask barn selvom de fik pillerne. Men prøv at tænk dig om. Hvis pillerne ikke gør skade måske 9 ud af 10 gravide kvinder. Men hvis det så samtidig skader 1 ud af 10 gravide kvinder. Så er det stadig 1 for meget. Og som kommende bekymret mor vil ikke tag den riciko.

Anmeld Citér

7. januar 2022

Konjac

Profilbillede for Konjac
Love Angel skriver:

og ja ved mange herinde skrev at de fik sund og rask barn selvom de fik pillerne. Men prøv at tænk dig om. Hvis pillerne ikke gør skade måske 9 ud af 10 gravide kvinder. Men hvis det så samtidig skader 1 ud af 10 gravide kvinder. Så er det stadig 1 for meget. Og som kommende bekymret mor vil ikke tag den riciko.

Det er testet på 1600 gravide kvinder i første trimester, uden tegn på overhyppighed af misdannelser. Så det er langt fra 1 ud af 10.

Og som skrevet før, så optages der meget lidt i kroppen, og befinder sig kun i tarmen. Generelt er der faktisk ingen bivirkninger ved det. 

Du bestemmer selvfølgelig selv, men risikoen for at have børneorm i 8 måneder, er bestemt heller ikke at foretrækker. 

Mvh en medicinkyndig 

Anmeld Citér

7. januar 2022

nanan78

Profilbillede for nanan78
Love Angel skriver:

Jeg har da på intet tidspunkt beskyldt nogen for noget kriminelt! Hvor får du dog det fra? 
Jeg kommenterer på din- og mange andres- beslutningsproces. Du siger 1 ud af 10. Et tal grebet ud af fri fantasi. Midlet er testet på gravide med andet fund. Men det bekræfter sådan set fint min pointe, som jeg ikke tror du helt fanger. Nemlig, at en enkelt kasuistisk beretning, som bekræfter en forudindtaget holdning, vejer tungere end evidens og statistik.

Så betragt det ikke som et angreb på dig, for det er slet ikke ment sådan. Men som en betragtning jeg har gjort mig over de sidste år, og som din tråd er et rigtig fint konkret eksempel på.

Anmeld Citér

7. januar 2022

Kantar123

Jeg har haft børneorm i begge graviditeter, men har faktisk kunnet undlade at tage pillerne (mens resten af familien har fået dem) og kommet hurtigt over børneorm ved følgende gode råd:

- Alle har vasket endetarmsåbningen hver morgen grundigt.

- Sengetøj skiftes hver/hver anden dag.

- Sove med boksershorts der er tætte

- Vaske hænder grundigt før al indtag af mad

Prøv disse råd næste gang, men ellers tror jeg du skal følge kuren som din læge har sat dig i gang med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.