Anonym skriver:
Ja det er mig med alle depressionerne og psykoserne. Mig hvis 12-årige søn har boet hos sin far siden skilsmissen for 7 år siden. Jeg har indtil nu haft weekend og feriesamvær med min søn og for at være ærlig er det gået rigtigt skidt. Jeg har ikke lyst til at gå ind i alle detaljerne, men jeg har presset mig til at gennemføre det for min søns skyld. Efter et helt år, hvor det er gået skidt, valgte jeg i dag at kontakte kommunen. Jeg fortalte dem, hvor skidt jeg har det, og de var meget forstående. De bekræftede mig i, at det simpelthen er for hårdt for mig at være på så længe og intenst ad gangen og anbefaler derfor på det kraftigste, at vi laver et samvær nogle timer om måneden (hidtil har det været hver tredje weekend, hele weekenden), hvor jeg besøger min søn hos hans far eller noget andet familie. For at jeg kan blive støttet i samværet. Ved siden af det anbefaler kommunen, at vi holder kontakt over Skype to gange ugentligt.
Mit problem er nu, at min eksmand ikke vil være med til det. Han mener, at det vil gribe forstyrrende ind i deres tilværelse at få mig på besøg og at vi bare skal begrænse os til Skype. Kan det virkelig være rigtigt? Når nu kommunen har opstillet nogle rammer for samvær? Som de mener er gode for drengen? Mine forældre vil sikkert gerne hjælpe så min eksmand behøver ikke at have mig rendende. Hvad synes I, at jeg skal gøre?
Hvor er du sej at du rækker hånden ud og beder om hjælp. Du gør noget godt for dig selv og jeres søn ved at være ærlig og forhåbentlig få stablet noget samvær på benene der kan fungere for alle parter. 

Og det må samtidig være hårdt ikke at kunne magte og rumme sit barn mere end det du beskriver. Men så er det også vigtigt at du får den hjælp og støtte, så du har overskud til ham - om det så er færre timer.
Hvor meget hjælp har du i dine forældre? Kan det være en realitet at weekendsamværet fastholdes hver 3. weekend, men at det foregår ved dine forældre? Evt. med dig sovende også hvis du kan rumme det? Og om ikke andet så tage til dine forældre og være sammen med din søn nogle timer og så hjem og få noget ro på igen?
Så er der en del af det praktiske du kan slippe og du kan "nøjes" med at bruge tiden kun på din søn og ikke tænke praktik også?
Bor din eksmand tæt på dig? Kunne det være en fast dag om ugen, hvor I kunne hygge jer efter skoletid? Det behøver jo ikke være det vilde. En god gåtur, en tur på et bibliotek, hvor I kan sidde og tale sammen. Besøge dine forældre m.m.?
Ovenstående gjorde mine to store børn med deres far, da det var yngre. Da min ældste var 10 år, valgte han sin far fra, han brød kontakten med sin far og der gik 2 år før de genoptog den. Inden han brød kontakten helt, afprøvede de ovenstående, men deres far formåede dog ikke at overholde aftalerne. Men jeg så dem som nemme og simple.
Jeg kender ikke din situation og kender ikke til depressioner og psykoser så ved ikke om mine forslag er for store mundfulde for dig?
Ønsker dig det bedste