Nærkontakt og jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2021

AnoMor

Frugten skriver:

Kære brugere

min søn på 5år går i børnehave og vi har nu fået at vide at én i hans gruppe (gruppe på 17børn) i mandag blev testet Corona positiv.

min søn er i går testet negativ og har ingen symptomer, Så han er ikke isoleret. Dog kan vi ikke nå at få svar på 4.dags testen før juleaften.

For en sikkerheds skyld har vi skrevet til familien og meddelt dette - og nu har vi fået at vide at vi ikke er velkomne til juleaften - for hvis hun nu bliver positiv så kan de jo risikere at blive smittet .

æv! Det var ikke lige det svar vi havde håbet på. Hele familien er vaccineret og i øvrigt raske, så svaret overrasker os lidt. Er vi mon de eneste der synes de overreagerer lidt?

Anyway, havde i hvert fald lige brug for luft, inden jeg skal fortælle ham at han ikke kommer til at holde jul med familien.

Ved ikk om jeg synes de overreagerer. Det kommer helt an på hvordan deres helbredsmæssige baggrund er og de øvrige gæster. Hvis der er sårbare mellem. Nej så synes jeg bestemt ikke at de overreagerer. for de har ret. Hun kan sagtens være smittet selvom hun ingen symptomer har. Og bare fordi i er vaccinerede så ændre det ikke på smittefaren. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2021

Soonmom

Frugten skriver:

Hej

ifølge de ny retningslinjer skal man ikke være isoleret og må gøre som man plejer.

vi følger blot retningslinjerne

Det er mindre end en måned siden.

Men ikke desto mindre bør man da isolerer sig ellers giver det ingen menning at lukke ting ned, hvis man bare må gå ud og smitte, så kan man ligeså godt holde det hele åbent så vi alle sammen kan blive smittet, men det er selvfølgelig en personlig holdning/bedømmelse, men forstår ikke hvorfor man bliver overrasket over at man bliver bedt om at holde sig væk

Anmeld Citér

23. december 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu er vi selv corona "nedlagte" herhjemme, og ska bare være os 4 alene i morgen. Det er self øv, MEN en af de mest hyggelige juleaftner vi nogensinde har haft, var da vores ældste var 3 år, og vi sku ha været fra Fyn til Jylland. Vi endte med at droppe køreturen d 23, da dk var dækket af sort is.

Vi lavede julemiddag til os selv, og inviterede vores gamle nabo ind.

Spise, åbnede gaver og delte en flaske vin, og var i seng inden kl 23. Det var fantastisk!! Vi ku gøre det lige som vi havde lyst til, og nu hvor hun er 13 år, ka hun stadig huske den jul.

At du er skuffet er self træls for dig, men en følelse som du må arbejde med. Du siger self heller ik til din søn, at familien ik ønsker at ser jer, fordi han måske er smittet. Du forklare ham, at beslutningen er taget ud fra at bedsterne er ældre, og at i ska passe godt på dem, og at i derfor vælger at hygge hjemme i år. Gaver ska han nok får. Dem han ik får juleaften, får han en anden dag, hvor der så ka julehygges.

Vi har fået corona af vores yngste på 9 år, som testede positiv i lørdags, er self ked af at hun har nået at smitte os andre, men det er ik hendes skyld, og det blir vi ved med at sige til hende.

Vi sku ha været sammen med min mor, søster og svoger, og de er faktisk mere kede/skuffet over ik at holde jul med ungerne. Vi holder bare julemiddag en dag efter jul, hvor vi er friske igen. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. december 2021

Naha

Frugten skriver:

Kære brugere

min søn på 5år går i børnehave og vi har nu fået at vide at én i hans gruppe (gruppe på 17børn) i mandag blev testet Corona positiv.

min søn er i går testet negativ og har ingen symptomer, Så han er ikke isoleret. Dog kan vi ikke nå at få svar på 4.dags testen før juleaften.

For en sikkerheds skyld har vi skrevet til familien og meddelt dette - og nu har vi fået at vide at vi ikke er velkomne til juleaften - for hvis hun nu bliver positiv så kan de jo risikere at blive smittet .

æv! Det var ikke lige det svar vi havde håbet på. Hele familien er vaccineret og i øvrigt raske, så svaret overrasker os lidt. Er vi mon de eneste der synes de overreagerer lidt?

Anyway, havde i hvert fald lige brug for luft, inden jeg skal fortælle ham at han ikke kommer til at holde jul med familien.

Selvfølgelig er det en øv situation, men helt ærligt så havde jeg også sagt at hvis nogen i min familie blev testet positiv eller ventede på 4 og 6 test, at de ikke skulle komme.

Lige så vel som hvis min datter i sidste uge på 6 dagen fik en positiv test, så havde vi aflyst juleaften (vi holder det) netop for at få den skide smitte stoppet.

Anmeld Citér

23. december 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Soonmom skriver:

Det er mindre end en måned siden.

Men ikke desto mindre bør man da isolerer sig ellers giver det ingen menning at lukke ting ned, hvis man bare må gå ud og smitte, så kan man ligeså godt holde det hele åbent så vi alle sammen kan blive smittet, men det er selvfølgelig en personlig holdning/bedømmelse, men forstår ikke hvorfor man bliver overrasket over at man bliver bedt om at holde sig væk

Du har helt ret til din holdning, men jeg er meget uenig og mener ikke, at man kan bede folk om at gå længere end de retningslinier, som myndighederne laver. Jeg mener ikke, at man på den ene side kan sige, at man skal følge myndighedernes anbefalinger om afstand, vaccine osv. og så på den anden side bede folk om at isolere sig, når det ikke er efter myndighedernes anbefalinger. Enten så mener man, at man skal følge retningslinierne eller lade være. Når det er sagt så skal man selvfølgelig gøre som man har det bedst med, men hos os ville TS og familien være velkomne, når der ikke er smitte inden for husstanden.

Jeg frygter, at folk ikke længere vil være ærlige omkring status som øvrig kontakt / nær kontakt og vaccinestatus, da mange frygter, at det kan give dem eller deres familie problemer. Jeg er selv holdt op med at snakke om vacciner osv. med folk omkring mig ud over min husstand, da man hurtigt kan blive dømt af den ene eller anden side og indimellem har jeg da heller ikke haft lyst til at fortælle, hvis et af vores børn har haft en smittet klassekammerat, da nogle folk er så hurtig til at dømme og pludselig går det ud over ens barn, der ikke længere inviteres til legeaftaler osv. Jeg har så alligevel været ærlig, og det har vist sig, at vi omgås med folk med nogenlunde samme holdning som os, så lillebror måtte stadig komme til legeaftaler og børnene mødte stadig op til hans fødselsdagsfest, selv om vi var ærlige om, at der var en smittet klassekammerat i storesøsters klasse. 

Vi holder os til retningslinierne. Er der smitte i familien er man i isolation. Er der ingen smitte tæt på, er man velkommen. 

Anmeld Citér

24. december 2021

Frugten

Tak for alle svarene

kan se der er holdninger på begge sider og det respekterer jeg fuldt ud.

Synes blot det er rigtig ærgerligt for min søn, og havde derfor håber vi var velkomne til jul.

Men der er retningslinjer som siger vi ikke skal være isolerede - og så er der folks frygt som siger vi ikke er velkomne - og så bliver vi selvfølgelig hjemme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.