Nærkontakt og jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.018 visninger
25 svar
34 synes godt om
23. december 2021

Frugten

Kære brugere

min søn på 5år går i børnehave og vi har nu fået at vide at én i hans gruppe (gruppe på 17børn) i mandag blev testet Corona positiv.

min søn er i går testet negativ og har ingen symptomer, Så han er ikke isoleret. Dog kan vi ikke nå at få svar på 4.dags testen før juleaften.

For en sikkerheds skyld har vi skrevet til familien og meddelt dette - og nu har vi fået at vide at vi ikke er velkomne til juleaften - for hvis hun nu bliver positiv så kan de jo risikere at blive smittet .

æv! Det var ikke lige det svar vi havde håbet på. Hele familien er vaccineret og i øvrigt raske, så svaret overrasker os lidt. Er vi mon de eneste der synes de overreagerer lidt?

Anyway, havde i hvert fald lige brug for luft, inden jeg skal fortælle ham at han ikke kommer til at holde jul med familien.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2021

Kantar123

Vi står i samme båd, men det er en pædagog. 

Vi får ham PCR testet i igår og i dag (5.og 6.dagen), men ville ellers forlade os på lyntests samme dag. Det er måske ikke nok for dem I skal holde jul med? Man smitter jo også mindre uden symptomer, skulle han alligevel være positiv. 

Anmeld Citér

23. december 2021

Sprit25

Jeg kan godt forstå dem.

Hvis I havde fået svar på 4 dagen, så havde jeg sagt okay. Men nu havde jeg ikke. 

Anmeld Citér

23. december 2021

Morpåudebane

Min søster er i samme situation og vi har bedt hende om at tage en kvik test fredag, og hvis den så er negativ, er det fint med os at hun kommer. 

vi kan alligvel alle være smittet uden at vide det, fra supermarked, juleshopping, offentlig transpor, arbejde osv. så selvom min test er negativ idag kan den være positiv i morgen?!

Anmeld Citér

23. december 2021

Pb18

Jeg synes ikke at de overreagerer, men jeg kan godt forstå at det er super ærgerligt - for jer alle sammen.

Men med de smittetal, der er i øjeblikket, så er vi også ekstra opmærksomme/påpasselige herhjemme og havde også pænt sagt nej til besøg når der ikke er en negativ test på 4. og 6. dagen. Jul eller ej. 

Anmeld Citér

23. december 2021

Maricella

Profilbillede for Maricella

Vi er i samme situation med en "øvrig kontakt" herhjemme. Familien synes vi overreagerer ved at trække os.. jeg tror bare alle har forskellige holdninger og bekymringer

Anmeld Citér

23. december 2021

Frugten

Lyntest er desværre ikke en mulighed, da de ikke laves på børn under 6år (ikke i vores region i hvert fald)

men vi bliver pænt væk og skynder os ud og handler julemad i eftermiddag efter arbejde

Anmeld Citér

23. december 2021

Frizzy

Er det på grund af julen folk panikker..? Omikron virker til at sikre, at vi stort set alle har haft corona når vi når februar/ marts..? Så det er lidt omsonst at forsøge at undgå det for enhver pris? 

Anmeld Citér

23. december 2021

Frugten

Frizzy skriver:

Er det på grund af julen folk panikker..? Omikron virker til at sikre, at vi stort set alle har haft corona når vi når februar/ marts..? Så det er lidt omsonst at forsøge at undgå det for enhver pris? 

Godt spørgsmål…

det er nok også fordi bogen er vange for potentielt at blive smittet og gå glip af nytårsaften

Anmeld Citér

23. december 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

I følge de nye retningslinjer så er jeres barn vel egentlig kun øvrig kontakt og ikke nær kontakt.

Kan I nå at få svar på testen inden juleaften starter?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.