Vi er jo alle forskellige, og vores grad af frygt er forskellig.
Jeg vil dog sige at der er så meget som er ulogisk, og at I ikke kan komme juleaften er for mig også ulogisk, for de samme mennesker har garanteret været nede i julehandlen, stået i alenlange køer, måske endda været en tur med bussen - smitten er så udbredt nu, så den kan man vist fange hvor son helst.
Derudover er dit barn jo slet ikke nærkontakt med de nye retningslinjer, og muligheden for at skærme sig og stoppe smittekæder som var der tidligere er væk nu. De af os der skal på arbejde, i skole, i institution vil jo nok inden vinteren er omme være smittet. Ja det er da surt i juledagene, men det er da sørme også surt ikke at holde jul med dem man holder af alene pga frygt for en måske tester positiv.
Jeg må hellere skynde mig at sige, at jeg dagligt passer på, gør det som der anbefales, vi tester, vi er vaccinerede hele bundtet. Men jeg ville ikke kunne fungere i hverdagen blandt 40 skønne børn på 9 år som slår sig, har brug for hjælp til matematik, kravler på skødet, skal have kram osv hvis jeg skulle lade en potentiel smittet vælte min dag. Og derfor er jeg nok lidt loose omkring det.
Var det her hjemme, så var det min mor der bestemte - hun er den der er i risikogruppen, vi andre ja vi kan selvsagt få et hårdt forløb - jeg har lige fået et hårdt forløb med en anden virus uden navn, men vi kan ikke stoppe med at leve.
Anmeld
Citér