Fordi at man ikke får særlig meget i indtægt i forhold til de udgifter der følger med når man har børn måske???
vi har også 2 indtægter herhjemme.. en KH og mig på dagpenge.. vi lever for 4-4500 kr efter regninger med 2 voksne og 3 børn hvoraf 2 er blebørn og den ene stadig skal have erstatning..
pga KH regler kan vi ikke spare mere end 10.000 kr. op til f.eks. tandlægeregninger eller andre store regninger.. dvs f.eks. nu da det kostede 7000 kr at rodbehandle min tand så forsvandt alt det ekstra vi havde fået skrabet sammen igennem de sidste 2 år...
så jo selv med 2 indtægter kan man godt være fattig..
og vi bor ikke dyrt og vi spiser ikke ude eller andet "fråds".. vores ældste ved godt at det med en tur i svømmehallen ikke er noget vi bare lige har råd til hver måned...
han er 10 og sidder og siger at hvis vi mangler penge til et eller andet så skal vi bare tage fra hans sparegris og at han selv vil betale hver gang der er et eller andet han gerne vil have eller vil opleve...
det er ikke sundt for en på 10 at skulle håndtere det pres...
jeg kæmper med stress og angst pga tidligere arbejdsplads, jeg jobsøger og jobsøger men får intet... jeg søger alt fra rengøring, tandlægeassistentelev, kosmeteologelev, kontorelev, slagterelev, butiksansat (når det kan hænge sammen med det herhjemme i forhold til arbejdstiderne) osv osv..
min mand er fanget i et system der på den ene side har opgivet og på den anden side prøver at presse ham til at blive rask for en psykisk sygdom der er medfødt og kronisk...
Min mand og jeg regnede sjovt nok på det for nogle år siden, bare for sjov og jeg ville tjene penge på at gå fra min mand, det er lidt vildt at tænke på. Men med boligstøtte, børnepenge, børnebidrag evt friplads osv, så er det en ret god forretning at være på KH hjælp, så nej jeg kommer aldrig til at stemme i at folk er fattige i DK, det handler udelukkende om at prioterer ens penge.
At en på 10 år sidder og siger sådan er jo netop fordi mor og far har prædiket om "hvor synd det er for dem" og "vi har ingen penge" så det er jo fordi I selv er præget ham, og ja det burde en på 10 år slet ikke skulle bekymre sig om, men det er nu altså engang ikke samfundets skyld, men forældrene. Havde vi været i jeres position havde vi omvendt prædiket om hvor dejligt det er at bo i et velfærdssamfund hvor man stadig får penge selvom man intet bidrager. Vi arbejder begge og tjener ok, men vi tager da heller ikke i svømmehallen hver månede 
En anden skrev noget med forpligtelser som KH modtager. HVER gang vi skal have folk ud i job prøvning bliver de væk, uden nogen former for konsekvenser, såh forpligtelserne er vist hurtigt nogen man kan komme uden om
I skal ikke komme og fortælle mig at KH modtagere har det hårde end folk der går på arbejde hver dag