Julehjælp - kun enlige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.166 visninger
24 svar
114 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2021

Anonym trådstarter

Vi er blevet bevilget julehjælp, da jeg er på kontanthjælp og min kæreste er på dagpenge. Vi er meget fattige, men jeg er ikke enlig forsørger.

De ringede fra kommunen og spurgte, om vi ville søge. Jeg sagde ja tak og de kommer med det i morgen, men er pludselig i tvivl, om jeg må få det?

Det er fra en frimurerloge...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi er blevet bevilget julehjælp, da jeg er på kontanthjælp og min kæreste er på dagpenge. Vi er meget fattige, men jeg er ikke enlig forsørger.

De ringede fra kommunen og spurgte, om vi ville søge. Jeg sagde ja tak og de kommer med det i morgen, men er pludselig i tvivl, om jeg må få det?

Det er fra en frimurerloge...

Hvis kommunen har spurgt om I vil søge, så er I vel blevet bevilliget som et par.?

Anmeld Citér

18. december 2021

Anonym

Nej julehjælp er ikke kun for enlige. Det er for økonomisk trængte børnefamilie. 

Mvh koordinator for røde kors julehjælp 

Anmeld Citér

18. december 2021

Anonym

Hvordan kan I være "meget fattige" med to indtægter, hvoraf den ene er dagpenge?

Aner intet om julehjælp, jeg undre mig bare over hvordan man kan betegne sig selv som "meget fattige" ligefrem. I får begge penge for at lave ingenting ( og ja der kan selvfølgelig være omstændigheder som gør I står i den situation i står i, det er slet ikke det jeg kommentarer på), undre mig bare over "det er så synd for os" kommentaren når man skal være lykkelig for at vi har et samfund hvor man kan få penge selvom man står udenfor arbejdsmarkedet, det er da luksus, så er det så ens eget ansvar at prioritere sine udgifter

Anmeld Citér

18. december 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Hvordan kan I være "meget fattige" med to indtægter, hvoraf den ene er dagpenge?

Aner intet om julehjælp, jeg undre mig bare over hvordan man kan betegne sig selv som "meget fattige" ligefrem. I får begge penge for at lave ingenting ( og ja der kan selvfølgelig være omstændigheder som gør I står i den situation i står i, det er slet ikke det jeg kommentarer på), undre mig bare over "det er så synd for os" kommentaren når man skal være lykkelig for at vi har et samfund hvor man kan få penge selvom man står udenfor arbejdsmarkedet, det er da luksus, så er det så ens eget ansvar at prioritere sine udgifter

Hvordan giver en sådan kommentar en bedre verden?

Anmeld Citér

18. december 2021

fehår

Anonym skriver:

... glædelig jul til dig også. Sikke et surt opstød at komme med i en tråd om julehjælp af alle ting.

Anmeld Citér

18. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Med så vild en kommentar, forstår jeg godt du er anonym!  
glædelig jul 

Anmeld Citér

18. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja og tænk bare på de fattige børn i Afrika. De har meget mindre end de der kalder sig  fattige i dk... MEN! Sådan hænger verden bare ikke sammen. Vi har forskellige udgangspunkter, og selvfølgelig er vi heldige at bo i dk hvor vi har mulighed for kh og dp.. men det betyder bare ikke at livet er en dans på roser af den grund. Og da slet ikke når man også har børn at forsørge med alt hvad det indebærer. 

Julehjælpen er netop til børnefamilier, for at børnene ikke skal mærke forældrenes bekymringer og problemer henover julen. 

Og glædelig jul til dig. 

Anmeld Citér

18. december 2021

Anonym

kamikaze skriver:

Hvordan giver en sådan kommentar en bedre verden?

Jeg forsøger ikke at lave en bedre verden

Men undre mig, da man gang på gang ser mere vil have mere

Anmeld Citér

18. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg forsøger ikke at lave en bedre verden

Men undre mig, da man gang på gang ser mere vil have mere

Hvor i alverden læser du, at mere vil have mere?

TS er blevet kontaktet af kommunen, som spørger om de vil søge julehilsen, og det ville de gerne... Nu er det blevet bevilliget. TS har ikke krævet noget, men søgt og fået ja. Ergo er de blevet vurderet trængende.

Hvad har du egentlig i mod det?

Kan du ikke glæde dig på andres vegne?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.