Nu har han ikke diagnosen autisme endnu, da de påstår han er for lille til man stiller den diagnose, trods jeg har læst flere gange herinde, at flere har fået diagnosen inden de blev 3 år.
Alt skriger i mig, når jeg afleverer ham, men personen der tager sig af hvem der skal hvor i gæstedagpleje, gav mig dårlig samvittighed , hun sagde imorges at han nok også havde brug for at komme ud blandt andre børn, for jeg udtrykte selvfølgelig bekymring, da han har svært ved skift, han havde hyggedag med mig igår, da dagplejer holdte fridag, holder ham gerne hjemme, når det er enkle fridage hos hans faste dagplejer, men nej jeg er overhovedet ikke tryg ved det, han begyndte allerede at græde, da vi drejede den forkerte vej
Din mavefornemmelse er dit kompas. Det betyder langt mere end en dagplejers ord. Du er en god mor, fordi du lytter. Og fantastisk hvis du kan afhjælpe det.
Når end forældremave siger, at det er forkert - så ER det forkert. Hvad løsningen er, er så en helt anden sag. Det kommer an på muligheder osv.
Små børn har ikke et behov for andre, før de er trygge og før de nærmer sig de ca 3 år. De har behov for at blive reguleret og hjulpet i deres følelseshav. Det er hvad en sikker relation til en voksen kan.
Andre børn er ikke need to have i den alder. Det er Nice to have.
Mit barn er alvorligt sygt. (Kræft) Og har dermed været hjemme/hospitalet og isoleret det meste af sit liv. H*n er voldsomt social. Men trods sit hårde liv, så er h*n tryg ved andre mennesker, fordi jeg gennem hele forløbet af mærket godt efter i situationen. Det står i psykologen rapporten, at mit barn har en tryg tilknytning og er meget tryg i relationen til andre voksne og børn. Det er altså trods, at mit barn har været topisoleret i perioder og har fået stukket nåle i sig, slugt 20 piller om dagen, fået kemo, fået blod, blevet lagt i narkose mange gange osv- Men jeg har holdt på, at det skulle gå i vores tempo. Og at de skulle sige undskyld, hvis de overskred mit barns grænser. (Eksempelvis fjernede et plaster for hurtigt eller tog en nål ind for hurtigt). Det har jo en kæmpe effekt - for mit barn tror, at det skal være anderledes. At verden faktisk vil hjælpe og lytter.
Så nu hvor vi er begyndt at komme lidt i børnehaven igen, så er der ikke et problem. H*n er helt tryg ved at komme derned og lege med de andre.
så følg den mavefornemmelse. Den er ikke forkert. Løsningen kender kun du og er baseret på de muligheder I har som familie.