Jeg er glad for at bo i et land med lige adgang til uddannelse. I et land med høj lighed, hvor man som lavtlønnet kan få hverdagen til at køre rundt i modsætning til i andre vestlige lande. Jeg er glad for, at vi har så få problemer, at vi diskuterer hvorvidt man dør med eller af corona, fordi vi i høj grad har været forskånet for alt det, vi kan se rapporteret i resten af verden i lyd, billeder og tal. Jeg er glad for, at vi bor i et land med valgfrihed ift. vacciner, og at størstedelen af befolkningen ikke blander sig i andres vaccine status, men træffer lige valg. Jeg er glad for at bo i et land, som har råd til at lukke ned, når det findes nødvendigt - selv alene af forsigtighedshensyn, når vi ser verden dø omkring os. Jeg er glad for at bo i et land, som kan vælge vaccine varianter fra og til, når studier viser de mindste bekymringspunkter med meget lav sandsynlighed. Jeg er glad for at bo i et land, hvor de som lukkes ned på stor skala understøttes. Tænk at vi har kunnet det. At det har været en del af vores værktøjskasse. Jeg er glad for at bo i et land, hvor langt de fleste finder det meningsfuldt at betale skat og løfte i flok.
Anmeld
Citér