Sove i egen seng - skilsmissebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes, du skal holde fast i jeres samsovning. Det er en vigtig kilde til tryghed for dit barn.

Din eksmand må løse det på en anden måde end ved at blande sig i, hvad du gør. Han bestemmer i sit eget hjem, men ikke i dit.

Der er mange vigtige kilder til tryghed, men der er ikke noget der er rigtigt eller forkert. Heldigvis er der ikke en opskrift på godt forældreskab. 

Mine børn har fået og får så meget nærvær, kærlig, tryghed og omsorg. Men samsovning har bare ikke været mig og jeg har altid ønsker dem i egen seng. Bevares, de er kommet ind i løbet af natten og jeg har aldrig “smidt” dem ud af sengen igen. Men samsovning fungerer bare ikke for mig - og så bliver det ikke en kilde til tryghed, hvis man som forælder ikke bryder sig om det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er skilsmissen ny?

Hos os er vi også meget forskellige hvad angår samsovning (og alt andet faktisk). Far sover gladeligt med begge halvstore unger i sengen, mens jeg får total klaustrofobi. Så her sover de i egne senge som udgangspunkt. 

det har aldrig været et problem at vi gør det forskelligt. Men selvfølgelig går der noget tid efter skilsmissen inden det hele finder sin plads og sin rytme. Det skal man kunne rumme og have tålmodighed til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.